onsdag, april 05, 2006

Cykel

Det stora målet för dagen var 18.00. Då skulle min gammla cyckel vara färdigreparerad.

Jag gjorde som jag burkar nu när jag vaknade imorse, slö surfade i en timme eller två.
Måste skaffa hörlurar så att jag kan "slö" musicera istället. Efter gårdagens fiasko (då jag inte lämnade lägenheten för än klockan nio) var jag fast besluten att göra något med min dag. Tre sms senare rann energin ur mej lite, men jag erinde mej själv om att en av mina planer som "ny" singel var att lära mej att umgås med mej själv.

- Jag kan underhålla mej själv tänkte jag hög i mitt 7m2 stora rum.

Målet blev Weinerei ett litet fik på invalidenstr. där allt kostar 1€. Trevligt om dock lite hippie varning på det.
Väl där plockade jag upp Lasermannen (sorry Johan, jag skulle sagt att jag snodde den men jag tycker att detta är ett finare sätt att berätta det, - Jag rackade din Lasermannen pocket) och började läsa.

Det finns något sjukt fint med att höra sorlet av jazz musik blandat med konversationer på främmande språk. Kännslan av frihet infann sig...
Smaken av billig cigarill spredsig i min kropp efter 3 koppar milchkaffee och ett paket just billiga cigariller.
Det är egentligen en helt sjuk situation jag har försatt mig i, någon sorts själv vald extrem-frihet som andra verkar akta sig för. Utan arbete och vänner i en tysktalande stad med 25% arbetslöshet.

Hursomhelst spred sig en skön känsla av kontinentalitet i mig, något av en illusion visst men jag tyckte att jag kunde få njuta av den.
En vända till Adidas butiken gav mej begär efter "Adicolour" skor. (http://www.adidas.com/de/heritage/home.asp) Det är vita pjucks man färglägger själv med jätte fina små Adidas pennor. Man får även Helvetica gnuggisar till dem, så att man kan skriva sitt namn om man vill. Den låga varinten kostar 89€. Ajajaj, det smärtar redan i plånboken.

Grimen verkar ha tagigt ett stadigt grepp om stan, nu finns det inte mindre än 6 ställen som har permanenta Grime klubbar, det borgar för en trevlig sommar. Hoppas bara inte fotbolls VM sabbar det.
Jag börjar tro att de flesta grime artister spenderar mer tid på turné i resten av Europa än i England.

Ska knäcka ett par bish med en blond lirare som heter Andreas om en lite stund nu och kontemplera över min nyvunna frihet. Träffade en tjej som sa att många val (frihet) var samma som olycka, det måste vara ett medelklass problem för mig ger det då fan inte olycka. Snarare en förvirrad känsla av eufori.

Nu kokar mitt pastavatten tror jag...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

du stavar för bedrövligt - till och med i rubriken... annars skriver du grymt bra tycker jag

00:37  
Blogger Leo said...

jo, jag vet. det e en tidssparande åtgärd. om du läser om gammla inlägg så kan du märka att jag går in i efterhand och ändrar de stav fel och syftnings fel som slinker in. vill nog gärna lägga en ganska opretantiös nivå för att jag ska orka.

Men tack för komplimangen!

01:18  
Anonymous Anonym said...

Klart du ska ha ett par såna däringa läckra adidaspjucks!

Här i götet regnsnöar det atm, kan ju bli trött för mindre...

10:56  
Blogger Mattias said...

gamla
stavfel
syftningsfel
opretentiös

...försöker bara hjälpa till.

09:38  

Skicka en kommentar

<< Home