torsdag, april 06, 2006

Recap...

Jag har insett att jag har lämnat många dörrar öppna bakom mej nu.
Skall försöka stänga några dörrar.

Först och främst;
Cykeln blev jätte fin men har en lite defekt, när man bromsar med bakdäcket får det en närmas katapultliknande effekt. Antar att "broms klossarna" har blivit utslitna eller gammla.

Nummer två;
Jag sköke ju jobb på en rocker bar som heter White Trash, det gick så där... Jag gick in och frågade en servitris om dom sökte folk och sa till mej att tala med en tjej i svartvit randiga byxor, jag gick fram till henne och förklarade vad jag ville.
Hon sa då nått jag intekunde urskilja och började genast nästan jogga iväg, jag antog att jag skulle följa efter henne och joggade iväg jag med.
Det var lite Alice i Underlandet känsla "-Follow the white woman in stripy paints" när hon susade ned längs spiratrappor och genom vindlande korridorer och spelhallar. Till slut försvann hon in genom en jätte liteb dörr bakom en disk. Dit vågade inte jag gå, så jag blev stående vid disken i ca 10 min. Jag såg tillslut en ny servitrice vilken jag frågade vart hon tagigt vägen, hon gick in och kolla och sa att hon skulle komma ut snart.
Kvinnan kom straxt där efter ut susande ur sin lucka och hoade till mej att jag skulle tala med en "Janus", flaxande banade hon sig sedan en väg över natthimmlen.
Jag stod kvar ca 5-6 min och väntade på denne Janus. Sedan kom servitricen tillbaka och sa

- E du kvar fortfarande?
- Jo jag skulle tala med en Janus som e där inne (innanför dörren jag inte vågade gå igenom).
- Oj, han gick där ifrån för en liten stund sedan, såg du honom inte?
- Jag vet inte hur han ser ut! Sa jag nästan i falsett.
- Aha...

Sedan hände något nästan magiskt.

- Kolla där e Janus utbrister hon till min förtjusning.

Janus ser lite ut som en ung polsk Bono och talar snabb engelska med öst-brytning.

- Så du leter efter jobb, vad e du bra på?!
- Ehh... Jag har drivit en bar i ungefär fem år. (stor ljög jag)
- Så du leter efter ett bar jobb, vi har inga bar jobb nu.
- Nä jag har också arrangerat lite klubbar och leter väl inte efter något speciellt. Jag behöver ett jobb och kan plocka disk eller servera vad som än behövs, jag arbetar hårt och lär mig snabbt.
- Ok, skriv ditt namn ditt nummer och vad du e bra på här och ge den till mej sen, vi håller på att göra välldigt många intervijuer just nu.

Han ger mej en skrynklig rosa lapp och en penna, jag gör mitt bästa för att plite ner mitt CV och ger sedan lappen tillbaka.

- Tack!
- Ha det bra!

Jag börjar leta mej tillbaka till utgången och under färden möter jag "Stripy paints" med tre nya kadetter i släptåg som ser precis lika förvirrade ut som jag kännde mej när jag först trillade ned i hålet.