tisdag, mars 27, 2007

Drama med rumskamraten

Ok ok, det blev nummer 1 i senaste inlägget som vi bad flytta in. Så igår kväll kom han över med lite öl o så skulle vi snakka om detaljer o liknande.
Det som inte var lika bra var att Hannes blev helt nojjig över honom, o han sa till johan att han röker tio spliffar om dagen. Det tycker jag i och för sig e lite oroväckande, men det e egentligen skit samma för mig, han o jag har så mycket gemensamma intressen att det nog kommer att funka ändå. Men han o Hannes funkar inte riktigt. Så efter att han hade gått igår var hannes jätte orolig och jätte hög (efter som han inte kan säga nej när någon erbjuder honom droger), jag gav honom fria händer. För mig funkar det lika bra, precis lika bra med en av de andra på vår top 3 lista. Så på onsdag kväll kommer det att komma någon och äta middag eller nått sånt med oss. Högst sannolikt en tjej. Hannes sa uttryckligen att han ville ha en tjej nu.

Så roligt att han kommer över till oss, lite glad o vill fira, köper öl och röker spliff med oss, o sen blir han refuserad.

Men han ville inte riktigt ringa till killen o bara säga, - Jag gillar inte dig, vi tar någon annan! utan han skall konstruera någon intressant lögn, den senaste jag hörde honom fila på var att en kompis till honom precis har flyttat till berlin och kommer ta rummet istället. Jag antar att det e shysst, för det kan ju vara rätt hårt att få höra det så där rätt up och ned bara.

I det läget e det bra att ljuga, som jag alltid har sagt; folk som sägar att dom aldrig ljuger har antingen inget hjärta eller så ljuger dom.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

hahaha, men ärligt ge mig killen i randigt.

22:55  
Anonymous Anonym said...

ge mig telefonnumret till killen i randigt menar nog jonna...

Ge ettan en chans till, träffa honom på ett cafe eller nåt
där han inte kan röka joint stup i kvarten, värdera honom igen...hannes!

21:23  
Blogger Leo said...

Vaför vill du så gärna att ettan skall få en chans till?

09:33  
Anonymous Anonym said...

det lät onekligen som ni hade ett dilemma med ettan... ett gott råd ansåg jag kunde sitta fint.
men goda råd ska man skita i. heligt.

23:20  

Skicka en kommentar

<< Home