måndag, mars 19, 2007

Back in business

Det är skönt att vara tillbaka i en normal värld igen. Nästa gång jag e ledig skall jag ta det jävligt lungt istället. Resan till berlin var kanske nått av det mest fruktansvärda jag har varit med om... Det var storm i Danmark, läste att nån dog i sverige av den hårda vinden.

Bussen skakade hela resan, danmark e ju fan helt platt så det blir ju vinadr som lätt e värda. Man kunde känna hur bussen var nära att välta heltiden, jag var livrädd o johan sov.

Båten var ännu värre... det gungade så mycket att ett halv fullt glas vatten rann över. Eller som johan sa, denna resan är lätt 2000talets bott (motsats till topp). Vi kunde inte prata så illa mådde vi, personalen spydde, johan fick upp nån magsyra i halsen o satt o grät. Iställer för 1.30min tog resan 2.30. Det rann vin över golvet på hela båten och alla ask fat hade lämnat sina bord till förmån för golvet för längesedan. Personalen sprang runt o skrek. Vi var oroliga och det vad kaos. Så sitter det en italiensk familj bakom oss och äter med havd lunch o skrattar o pekar ut genom förnstret, helt oberörda.

Malmö var intressant, det var kul att träffa Andreas igen, hitta de honom på ett fik som hette Konst och Kaffe (alt. Kaffe o Konst), som var ägt av klub differents DJ Oscar. Måste säga det igen Nobody, big up på ditt sjuk vuxna hem och till det oförsiktiga sätt du hanterar det på, nämligen att låna ut det till mig o johan med vänner... Vi var på ett konstigt litet ställe som hete Golden o drack öl, Karin som bodde i berlin för längesedan vad där, jag hadde nöjjet att träffa Linda som jag typ inte har sett på flera år känns det som. Trillade in i VUJJ killen som jag hängde i London med. Konstigt. Plus att jag träffade skit trevliga Nicklas igen, design prodigy fo sho. Nicklas pekade ut hela malmös trend elit för mig, dom stod på rad i baren. Två killar ritade en spräng skiss på hur sperma produktion funkar. Det blev obegripligt. Ada rockade skiten ur malmöeiterna. Träffade Gahzal från Gbg, det gjorde jag iofs i CHP också, sjukt oväntat att springa på en ytlig bekant i köpenhamn på en klubb. Tydligen var hon polare med Floukids som lirade. Och dom rockade varkligen skiten tyvärr var det bara göteborgarna som dansade typ. Jag o johan var taggade som fan. Gazhal rockade i andra ändan av det annars tomma golvet. Men grymt var det. Vega är ett sjukt snyggt ställe, cleant som fan och typ best of the 60's retro funkis styleee. Rörigt med alla trappor åt olika håll dock, efter som jag är helt besatt av att ha kontroll så kunde jag inte slappna av tillen början inann min hjärna hade mappat ner hur det såg ut egentligen.

Så snart jag kommer hem skall jag ladda up bilder av resan från johans kamera. Många guldkorn misstänker jag.

Men damn vad trött jag är idag asså. Känns nästan som att jag fortfarande är på båten. Skall lätt inte träna idag. Skall lätt sitta hemma hela helgen. Brian vill att vi skall gå på Kool Keith på onsdag. Jag är sugen, hade varit kul att se honom, the wizkid. Speciellt när jag vet hur mycket Leo gillar honom (sortta dina deals i Gbg o kom hit nu). Jag gillar Ultramagnetic MC's hårt, men efter det har jag inte följt han karriär så himmla noga.
Ingen sprit nu på 7 dagar iallafall.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

så fan att du skall dricka sprit i helgen...annars får du stryk!!! kramar sis

09:03  
Blogger Leo said...

Oj, jävlar, multi tasking ihelgen då. Johan får ju dubbel besök också. Fan, orkar inte mer. Jag kan över väga att ta en öl på lördag, om jag har råd.

09:26  

Skicka en kommentar

<< Home