tisdag, mars 20, 2007

broke on my ass

Shit, jag har insett att jag har lånat ut mer pengar än jag själv har typ. As jobbigt. Och det e ju inte så att man kan gå o be att få tillbaka pengar precis i slutet av månaden. Köpenhamn blev liite dyrare än beräknat. Men till alla som jag e skyldig pengar, dom kommer på (nästa) tisdag. Fram till nästa tisdag har jag ca 30 euro. Det skulle inte vara nått problem egentligen om det inte e så att Siss, Daniel o nån sorts kusin (kattens?) som heter Robert kommer på besök i helgen. Plus att jag vill gå o se Kool Keith imorgon, kostar iofs 18 euro. Vilket skulle göra mig sjukt fattig.

Håller tummarna nu att Rebecca jobbet faller igenom och att Teater festivalen "Norwind" gillar vad jag gör... då har jag en rätt skön ekonomisk månad framför mig.

E taggad på att börja jobba med HyperFrank logon också... om hon hör av sig igen.

Ja, jag har fått en ny liten dröm, att äga o driva en kläd butik, vilket faktiskt känns sjukt genomförbart i denna stan. Street mode scenen e inte så utvecklad här, lite efter om man skall vara ärlig. Butiks lokalerna är billiga, och man får feta bidrag för att starta eget. Speciellt om man anställer. Köra en så grej kombinerat med att göra fester o lite grafiska strö jobb låter som en skön deal, som faktiskt har en verklighets förankring till skillnad från mina ost fabriks planer. Tänker fortfarande att jag skall göra ost i alperna i sommar dock. Och så småning om när jag blir 65 köra igång med osten, efter en lång karriär i nått stressigt yrke.Jag börjar känna att det e dax för en top 10 sexigast i vår lista igen, och själv klart osexigaste listan. Och insåg jag, denna bloggen fyller snart ett år. Undra hur man skall fira det... muffin till kaffet kanske.

Jag tänker att mitt ostmärke skall heta nått nummer, ett nummer som har lokal anknytning. Logon skall vara sjukt stram o svart. Förpackningen skall vara matt vit och halvgenomskinlig matt vit. om det skall vara vax på osten skall vaxet vara svart. Det skall se bra ut att ställa fram den på bordet. Jag skall bo på en liten kulle och ha atrium i min villa. Tänker att jag har ett torn med ett teleskop i också. Min fru skall hålla på med nått praktiskt kreativt, inte keramik eller poesi dock, och klä sig i ljusa kläder som matchar det vita ljuset som områder jag bor i är berömt för. Om man tittar ut och ned i dalen skall man se ett samhälle som ligger vid havet en 3-4 kilometer bort. Jag bor där det är tillräckligt varmt för att odla vindruvor på altanen.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

du skulle kunna låna lite av mig i helgen eftersom jag e där å får löning på fredag! ika

15:02  

Skicka en kommentar

<< Home