torsdag, mars 22, 2007

Vänskap

I går var en märkligdag, Johan kom hem efter mig och var i upplösnings tillstånd. Han hade tränat och inte ätit nått, han drack protein dryck och snackade om ryssfemmor.

Jag stod o lagade mat. Det kanske var att överdriva, men jag värmde en pizza, pizzan hade små bitar av tonfisk utplacerade på sig. Innan johan kom hem tänkte jag på min nya fina keps, "New Era rainbow splatter LA" rocka den tillsammans med nya "Urban Nerds" tee'en som lyser i mörkret. Eventuellt med farmors näsduken med guld kedjor på.

Coz im fly, coz im fly, and that's why i make her cry.
- Nate Dogg

Tänkte på om det skulle löna sig att öppna en bar, de flesta som öppnar barer är ju idioter. Men jag tycker inte att jag är det, det e kanske därför som det skulle lyckas, för att jag har lite integritet. Kunde anställa Whitedream som bartender och så kunde Suveräne DJ crinnan lira skivor på kvällarna. Det skulle vara sjukt svårt att övertalahonom att flytta till Berlin dock, men jag har ju två tre mixar han har gjort. Jag kan bara ställa nån bakom två skivspelare och köra mixen i stereon. Kan kalla min marionett för Supreme DJ Crille.

Fick engelsk marmelad av John idag. Det var inte riktigt vad jag hade tänkt mig, han fattade inte den där grejjen att den skulle vara bitter. Nu fick jag bara vanlig apelsin marmelad, fast från en butik i england.

Keeping it fake.

Som sagt så snurrade Johan in i lägenheten, blodsocker nivån var i källaren. Han gick in på sitt rum och började spela gammla Sly och P-funk låtar. Jag gick in till honom. Han dansade redan när jag kom in, jag dansade lite också, vi hade en trevlig stund, skrattade. Sedan satte sig johan ner, han berättade att han hade fått dåliga nyheter, han grät lite.
Jag klappade honom på ryggen, han lade sig ned i sängen. Jag satt brevid honom när han somnade. It's a family affair med Sly ekade genom rummet, Johan sov och jag dansade lite för mig själv och log.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

dårarnas paradis, fan vad jag kommer sakna högkvarteret.

måste passa på att tipsa om årets hittills bästa låt eftersom jag inte har någon egen blogg.

Lcd soundsystem - someone great

13:17  
Anonymous Anonym said...

okey. eftersom vissa verkar ta detta inlägg på fullt allvar så är det dags att dementera det här. Jag ska inte ta ryssfemmor och jag hade inte fått dåliga nyheter och jag grät inte. och istället för sly så spelade jag nya lcd soundsystem. okey, är alla med på läget...

20:43  
Blogger Rebel Commander said...

you guys scares me

15:16  

Skicka en kommentar

<< Home