lördag, mars 24, 2007

Oväntade besökare

I torsdags var det planerat att det skulle komma en massa typer o kolla på rummet som johan skall hyra ut. Jag kan ju säga att det var katastrof minst sagt. Den enda som vi kunde tänka oss var en tjej som skickade ett SMS igår o sa att hon inte var intresserad. Men jag skall ta ett par exempel på festlige typer:

Pensionerade Ken:
Han var enligt egen utsago 25 men såg ut som en sliten solbränd Ken docka med en skit konstigt skägg, var upp vuxen på kibuts (hur fan stavas det?). Allmänt konstig, när vi kom in i johans rum och johan började prata om att sälja sängen, som han alltid gör, frågade han, - Can i touch it?. Visst sa vi, han knäade i sängen och gjorde en juckande rörelse mot johan, sedan la han sig ned o gottade in sig i johan kudde, rulla runt lite, juckade igen. Vi stod som förstelnade. Han av slutade det hela med att klappa på johan o säga - It is a good bed! Jag kunde se hur johan svettades lite. Han får inte rummet.

Yrkes mannen:
Kille som tog med sin polare at översätta till tyska. Lejonman frisyr, svart hår med silver slingor i det. Jobbade på Berlin Investment Bank. Vi körde vår vanliga rutin om att om man bor här måste man kunna köpa att det e en del folk här på helgerna och även på vardagkvällar. Mi casa su casa, brukar vi säga o skratta hjärtligt. Efter bara 5 min så säger han - Asså, jag vet inte hur jag skall säga detta riktigt, men jag kan inte bo här för att, tillskillnad från er så är jag en Professional. Jag o Hannes bara kollade o sedan började vi skratta. Jag bara, ok men då önskar jag dej lycka till med att hitta en lägenhet typ, o förväntade mig att han skulle dra. Man istället villa han kolla på rummet, han tyckte att det var perfekt sen gick han ut i köket o o rökte cigg o drack vår juice o små pratade i 45 min! Ända tills nästa besökare komm, då körde vi ut dom:

Den Tyste:
Liten kille som såg ut som radiohead sångaren (fan, kan aldrig komma ihåg vad han heter). Enda probelmet var han inte kunde prata, eller jo, men han kunda bara polska och rysska. Han engelska var begränsad till en 30 ord, hans tyska var sämmre en Johan's. Vi försökte förklara att han inte kunde få rummet om han inte talade engelska, han svarade glatt, I move in!
Tog en 5-10 min att få honom att fatta, sedan lomade han ut till tonerna av Karma Police.

Vi får vekligen hoppas att det kommer gå bättre idag. Jag skall fota dom denna gången alla 12st.

2 Comments:

Blogger Mattias said...

måste man kunna engelska för å flytta in? rasister!

14:12  
Blogger Leo said...

bara stanna i kyrkan o var from.

14:42  

Skicka en kommentar

<< Home