måndag, mars 12, 2007

jag borde slå dej hårt i ansiktet och mej.

Jag e taggad som fan för köpenhamn resan. fattade inte att jag hade flera vänner i området. Ser fram mot lukten av härsket korv fett runt centralstationen. Känslan av att vara i "europas/civilisationens" sissta utpost mot barbarerna i norr. Men vilken civilisation då, vilka ostar dom har. Imorgon bär det av.

Och vilken helg...

Det var en gång en stor byggnad av glas.
Det var kontors fest. jag stod utanför och drack öl. Jag tittade in. Där inne hade dom satt up tre frenetiskt blinkande spotlights, DJn var kanske 50 år och körde, tror jag, en hel platta med tom jones låtar i house remixer. Det var tortyr för min öron. 2 barns mammorna blev fulla efter en halv öl och stod o dansade, åmade sig för tjocka manliga kollegor som också är gifta. Jag såg hur en röd brusig man med glest skägg lät sin feta hand glida upp länges ett celulit bestrött lår. jag såg hur kvinnan som låret tillhörde tryckte sin rumpa mot honom, hennes rumpa täcktes nästan av fettet som hängde ned från ryggen. Hon hade grön stickad tröjja på sig, han hade skjorta.
Jag gick in på festen, dom hade lovat mig gratis öl. Efter 2 öl gick jag ut igen. En ung tjej försökte få mig att ge pengar till nån form av välgörenheti brazilien. Jag blev arg, bad henna att lämna mig ifred. Orkade verkligen inte med sån skit på en fredag kväll. Hon blev ledsen. Hon gick in, jag såg genom fönstret att hon pratade länge med sin pojkvänn efteråt.
Sen gick jag till en klub med en kompis flickvänn. Hon var som ett barn, jag vill bara slå henne i ansiktet helatiden. Jag kände mig som när jag jobbade på dagis i bergsjön igen. Otrolig irriterande. Hon sov i mitt kök. Om hon inte hade varit min kompis tjej hade jag stuckigt iväg från henne för länge sedan. klubben vi gick till visade sig vara en rock klub. Såg idekvistar i ett blont hår.

Nästa dag kom Dejjan på besök från gbg. Jag visade runt honom o johan i berlin. johan tyckte det var jobbigt att promenera.

På kvällen kom dom hem till oss igen, alla dom som vägrar att bli gammla eller att ta ansvar. det e ett roligt gäng. Vi drack, drack för att glömma gårdagens plågor, för att ha roligt iallafall en dag på veckan. Daniel, den notoriska festfixaren hade fest, 30 års fest. Jag gick dit, pratade med alla, var trevlig. Hade en lång jobbig disskusion. Fick ett bagage, blev på dåligt humör, gick hem men lyckades inte skaka bagaget. föst dagen efter, efter att jag hade ätit kl 20.00 på kvällen kändes det bra igen. Gillar inte när jag blir sur, eller på dåligt humör, bra sagt Leo. Vem fan gillar det?

Dejjen vill festa på söndagen, det ville inte jag, johan ville villja. så på kvällen köpte dom sprit o försökte, johan somnade. Det var nog bra för honom.

Och det var så Leo lärde sig att han skall gräva djupare i backarna, jobba hårdare på det han gillar och utsätta sig mindre för tråkiga/jobbiga/frustrerande människor.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag vill slå mig själv i ansiktet hårt hårt hårt...men jag gör inte det...istället dricker jag äckligt kaffe och längtar bort...jag är som ett barn...ses snart! ika

08:20  
Anonymous Anonym said...

"Sen gick jag till en klub med en kompis flickvänn. Hon var som ett barn, jag vill bara slå henne i ansiktet helatiden."
OCH DU KALLAR MIG AGGRESSIV!
malmö har de roligaste balkansvartklubbarna. kommer inte ihüg var (har alltid varit sü nykter vid tillfällena) men hör med min vän jocke om du für lust, han vet säkert. http://www.myspace.com/moneyflight

ha det bra nu! Lotta

14:28  

Skicka en kommentar

<< Home