tisdag, mars 13, 2007

Köpenhamn

Jupp, nu e jag snart på väg. Känner mig som Henry Chinaski lite. Min packning e en tandborste och ett kreditkort. Resten löser sig. En flaska sprit också kanske.

Jag behöver verkligen komma bort från Berlin ett tag. Få lite perspektiv. Det är den bästa känslan, att komma tillbaka hem till Berlin. Jag uptäckte det när jag kom hem från mina katastrofala London resor.

LDN Resa 1 del 1
LDN Resa 1 del 2
LDN Resa 1 del 3 - värsta slutet på en resa.

LDN Resa 2 del 1 - Värsta starten på en resa någonsin.
LDN Resa 2 del 2


Hoppas bara att denna resa ine blir lika kaos, fast, hey, du känner mej, shit is going down där jag e. Kul är att Brodinski spelar på Vega på fredagen och att Ada lirar på Nobody Nilssons klub Different på lördag. Jag har iallafall en plan denna gången, vi får väl se vad som går galet. Jag kommer typ att ta fel buss o hamnar i Amsterdam istället. Är sjukt tveksam till om John o Johan kommer att klara att oranisera sig tillräckligt för att ta bussen på onsdag kvällen. Blir nog bara jag som kommer dit. haha.

Skall eventuellt försöka turista lite denna gången, jag har varit där säkert 10 gånger men har inget minne av att jag har sett lilla havsfrun eller nått slott eller så, när jag var 16 var det bara christiania (rest in peace) och ungdomens hus (rest in peace) som gällde, them was them wilderin' dayz!

Skall hursomhelst se till att ha riktigt roligt, och jag har ju aldrig varit i malmö så det skall bli kul att se, det snakkas mycket om nån iranie livs i närheten av, tja nån gata som är alternativ i malmö. Jag gissar att det är som Andralånggatan ungefär. 80 minuter kvar innan jag slutar nu... jag tror inte att jag skall jobba nått idag, peace out bro, o önska mig lyycka till. Tipsa gärna om ställen som e värda att se i malmö/köpenhamn.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

ha det så trevligt i Köpenhamn...
våra gemensamma ostminnen bor ju där...

13:28  
Blogger Mattias said...

Christiania och ungdomens hus är ju fortfarande givna turistmål, kanske mer än någonsin.

20:33  
Anonymous Anonym said...

Vem fyller år idag?

21:58  
Anonymous Anonym said...

Du får äta mycket falafel i Malmö! Sveriges bästa för bara 15kr. Muuums.

22:28  
Anonymous Anonym said...

Jag kommer dra dit. Reza har fixat biljett nu också. Sen har jag försökt få dit en extra deltagare till. Vi får väl se om det blir av.

01:10  

Skicka en kommentar

<< Home