tisdag, april 10, 2007

Förakt

Detta är inte bra för mig. tänkte jag precis syftande på mitt nyfunna förakt till min omgivning. Jag mår inte bra av att bli äcklad av folk runt om kring mig, av min kollegor. Dom är så otroligt meningslösa människor bara, mångas öde, mångas första och enda funktion tror jag ärligt är att föröka sig. Dom har inget värde som individer, det är bara i stora grupper som dom bär en betydelse för mänskligehten. Jag kan inte föra en konversation med dom om något annat än våra gemensamma problem. Vet inte var det är, kanske nån PMS grej, men jag hatar mycket nu, det bubblar som innom mig. Jag har tappar tålamodet. Det är inte bra för mig. Det är inte bra för mig efter som det kommer att sluta med att jag föraktar mig själv. MJa, så nu var det dags att skaffa ett nytt jobb då, kanske inte. Det kanske är dags att jaga sin egen föda.

Det är lustigt med "dagboks bloggande", ibland är det verkligen bara dokumentation, fantasilöst och tort. Men ibland är det enbart känslor.
Jag har börjat att förakta min arbetskollegor, tidigare har jag bara föraktat dom tyska kollegorna, nu föraktar jag alla. Det är en 5-7 personer som jag inte föraktar på hela kontoret. Resten är får. Jag själv klamrar mig fast vid att jag faktiskt gör något annat vid sidan av, att detta inte är mitt mål.

En del av föraktet bor nog i att alla som arbetar här verkar bli fetare o fetare, en tjej som jag tyckte var rätt trevlig, en helt ok person har nu inlett en affär med en tjock rysk två barns far här på kontoret, jag kan inte besriva med ord hur mycket jag förakter det, affärer på arbetsplatsen. Det måste vara det mest desperata ropet på hjälp, mest skrämmande effekten av ensamheten.

Jo, det är nog dags att byta jobb. Har hört att Grillwalker är helt ok.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

hehe, är Grillwalker det där Emil jobbar?

Jag vet exakt vad du menar med att förakta arbetskamrater. Och att det blir värre under tiden som går. Jag blev så less på det så jag började skratta när folk pratade fast jag egentligen kände att jag ville gråta. Dom fattade såklart inget. Nu känns det okey på jobbet, men jag har bara varit tillbaka 1 vecka såå.. hm jag vet vad som väntar..

17:48  
Anonymous Anonym said...

Det börjar låta punk om er...

04:15  
Anonymous Anonym said...

förakt är en livsnödvändig del av mitt jobb om jag inte föraktar dom jag arbetar med kommer jag att förfalla till en fullkommlig idiot bli som dom jag arbetar med...därför föraktar jag istället för att hålla en viss distans! sis

08:26  
Blogger Leo said...

Problemet är att jag kanske kommer att börja förakta mig själv om ett tag om det forsätter så här.

Peter: vad menar du?

12:10  
Anonymous Anonym said...

Tja... är det inte punk att hata allt och alla?

14:25  

Skicka en kommentar

<< Home