tisdag, april 03, 2007

Lite förmycket att göra.

Lite 80, men jag gillar det, käns lite fresh prince!

Wööö. Jag har fan ingen ledigt tid alls nu, jag jobbar o jobbar o jobbar. Jag borde sluta mitt dag jobb. Men det kan jag inte, för min andra jobb genererar inga pengar än/någonsin.
Jag har börjat drömma mardrömmar om att tyska polisen kommer o hämtar mig, arresterar mig för skatte fusk, man ser mitt ansikte i bakrutan på piketen när den rullar iväg längs reichenbergerstrasse. Det är det sissta någon ser av mig.

GrimeStep CD e en oändligt husstle, skicka låtar till Köpenhamn o Paris, få feedback, lägga till låtar i sissta sekunden, ladda upp ladde ned... Nu har vi ingen glas-master det kommer att kosta 400-500 euro som jag inte har. Inget promotion matreal, ligger på DJ Absurd o stressar honom. Det saknas massa kontrakt, OCH en massa wav filer. Jag fattar inte hur tyska Stimm funkar, funderar på att skita i det. Dom vägrar liksom att förklara för mig, e du inte tysk har du inget i tyskland att göra. Pre-Mastern kommer från köpenhamn och hit, här skall den mastras o sen till fabrik o bli en dyr glas master. Jag vet inte om jag behöver ett tillstånd för att släppa en skiva här, behöver jag ett företag? skatte nummer? ingen aning. Och allt MÅSTE vara klart innan denna månaden e slut.

Nordwind e både roligt och tacksamt att göra, men väldigt tids slukande av någon anledning. Teater jobb brukar vara ganska tids krävande, kanske bara för mig, men ändå.

Klub grejjen e stressande för att det inte händer något. Mycket snack men lite verkstad, plus att jag verkligen vill att detskall hända! Det hade varit grymt om det faktiskt hände, men det e jobbigt att tjata helatiden.

Och sen på lördag har jag min egna lilla pärla, att göra radio inslaget, det e as kul, men tar ändå ett par timmar varje lördag. Vilket inne bär i slutändan att enda dagen jag egentligen e ledig e söndag, bör tillägga att det e typ ett jobb att se till att man går på de hetaste o koolaste festerna på torsdag, fredag och lördag kvällarna också.

TOP 5 STRESSMOMENT JUST NU:
1 GrimeStep skatte situationen
2 Nordwind logon
3 GrimeStep distribution
4 GrimeStep ekonomin
5 Sommar klubben


ps. Sorry till alla er som jag borde ringa o gå o dricka kaffe med på veckorna, det blir kanske bättre om ett tag igen, när plattan e i butikerna. haha, om den någonsin kommer dit.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

snygg logga
den beige-svarta är fin

svårläst R

Släpp plattan i Sverige och få hjälp av svenska stim
var du pressar har ingen betydelse.
Du behöver betala ncb- för varje tryckt ex och får då använda ncb-ettiketten som gör att cd:n kan spelas i radio eller tv. Det skall finnas en liknande ettikett för europeisk registrering som heter...öh... LC nummer. Du ska ha ett bolagsnamn, du skall ha ett ettikettnamn, du skall ha ett serienummer baserat åtminstone på tre siffror...du skall skriva ett royalty avtal med varje enskild artist, du skall ha "cortesy of" på alla bolagsbundna artister, och du måste ha en fet plånbok för att göra alla dessa förhands-betalningar. (Annars kanhända att tyska skattemyndigheterna tar dig med i en polisbil).
Kan du inte få ett större bolag att betala ditt producentjobb och nöja dig med en slash mellan era båda bolagsnamn?

Mycket jobb med compilationalbum... man gör det nog bara en gång i livet....

lycka till
peter

20:21  
Anonymous Anonym said...

jag håller inte med, jag tycker den vita vad finare och att r:et var coolt! de kanske kan va båda brevid varann? jag tycker att det gav en fin effekt. å andra sidan är det ni som är experterna.....

22:58  

Skicka en kommentar

<< Home