torsdag, maj 10, 2007

Tee's, Fitted, Stunnas & Kicks

Yes, dags för lite shopping lista igen.

Men först lite stämmnings musik, ladda ner o lyssna på denna medans du läser vidare, underbar liten kärleks låt Mingus & Sexfemman - Kar I En Kickers

Det kommer ut så skit mycket snygga tee's, fitted, stunnas & kicks som det kallas på "fackspråk" det betyder, T-shirst, Kepsar (som har storlek, dvs är fitted för ditt huvud), solglasögon, o sneakers (kicks som i Hi/Low Kicks). Här e dom grejjerna jag önskar skaffa mig under sommaren, vi börjar med t-shirts:
Kommer du ihåg detta sköna program, formade min barndom o snart hoppas jag att jag rockar t-shirten. Från Jeepney.

Från High N Mighty kommer sommarens trevligaste tee. Bara glida runt o sprida kärlek. Skall döpa om mig till Leo Goodvibes.

RideJock t-shirten är "store exclusive" så du råkar vara i boston o lägga vantarna på en av de 200 exen av denna tee så köper jag den av dig, lätt. Fin som snus.

Alla som har varit intresserade av gatumode i mer än 3 år vet vad Kiks Tyo är, och hur svårt det är att fåtag på, nu har dom öppnat en egen site bara för utom Japanska kunder, och tillsammans med det har dom släppt 4 exclusive t-shirt tryck, detta är det bästa.

I samma sköna Wrestling/Fresh Prince anda som vi lärt oss älska kommer nu en tee med ett av mina favvo uttryck; Dont Sweat the technique. Funkar inte lika bra på svenska. Och den kommer i vårens/sommarens färg: Lila.

Diamond Supply Co, modellen heter International. För bara 30$ blir den din men bara om du bor i USA. Tur att jag har en pålitlig address där. Den gulgröna är redan i posten. Ok, dimanter kanse känns lite gammalt, men jag diggar verkligen detta trycket och har velat ha den sedan i sommras.Om du är en riktig sneakerfreaker känner du nog redan till dessa skönheter, för 200EUR är dom dina och guud vad jag vill ha dom. Funderar på att köpa sprayfärg o ge mig på min dojjor.
Håll ögonen öppna för detta Stüssy sommar släpp, inte i butikerna än, men kommer snart, dom har även gjort en NewEra fitted med samma allover mönster.


FatCop gör nästan bara limited edition grejjer, denna hoodie heter BodyBag o kostar skjortan men den är fruktansvärt fin. Mmm jag skulle rock stan med en sånn på överkroppen.
Färgade bågar e fint, det tycker Spitfire med och släpper dessa korvette Stunnas.Wafers i all ära, men face it, det var förra sommarens grej. Alla som vet nått kommer rock väst tyska Cazal bågar denna sommaren. Cazal är en obotlig klassiker, nu rippas deras modeller och släpps igen.


Japp, här ser du första stapplande stegen mot höstens stora trend, flease skjortor o bandanas. Official tillsammans med newera, en vanlig 5950 keps med ett ovanligt mönster.Denna ERNIE keps är den första av en hel serie officiella SESAME STREET fitted kepsar. Och nej, det har inget med förra årets NewEra släpp att göra. Uppkomlingen BIO WORLD sköter produktionen o distributionen. Håll i dej, det kommer fler Sesame keps karaktärer snart. Rent Guld!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

glasögonen från Cazal var det första verkligt snygga item du visat här

18:47  
Blogger Leo said...

Jag trycker att du anonyme är väl konventionell i din smak. Eventuellt är du även en minimalist facist, det finns många sådana där ute och det är lätt att dras med i deras smak fälla, allt dom (ni) gillar är "safe" dvs, dom tycker att saker e snygga som ingen möjligt vis skulle kunna tycka är fula. Gärna i neutrala färger, snäva mönster om något mönster. Gärna design klassiker. Frågan är hur dom klassiker sågs när dom kom. Nu menar jag inte att Sesame street kepan kommer att bli en design klassiker, men nog fan e den väl skit rolig och om någon lyckas bära den med värdighet skulle det vara så koolt. Ja, jag är en hater, och min smak är objektivt god.

09:44  
Anonymous Anonym said...

...så du tycker att de stunnas som kommer från Cazal är ett tecken på minimalist fascism. Varför ville du visa dom då... objektivt...hur var det med den goda smaken?

01:24  
Blogger Leo said...

Haha, självklart tycker jag brillorna e CP snygga, men inte i kombination med typ en grå F.Perry tee o Evisu brallor, jävligt roligt eller? min smak är helt objektivt bra, om du inte håller du med, tja vad kan jag säga. one love.

20:38  

Skicka en kommentar

<< Home