fredag, april 27, 2007

Cyklister

Klas Hegger på väg till jobbet.

Det e varmt nu, jätte varmt. Det e fan 28 grader i skuggan. Om du minns så klagade jag över det rätt hårt förra sommaren. Extremt väder gör allt lite mer exotiskt iofs. Tror verkligen på att Sverige kommer vara ett semester paradis när min generation börjar tilla av pinn, dvs om 60 år.

Det är skönt att cykla till jobbet, i jämförelse med att åka bahn. Skojigt är det ibland med, när man glider genom tempelhof o inser att Tyskland egentligen är like white-trash som England. Det e bara det att Berlin är en bubbla. Många KuPra (Kurz und praktisch) frisyrer, det betyder egentligen kärring frisyr. Oooh, kort hår e så lätt att ta hand om... Det är kotym för kvinnor att efter att dom har hittat en man o gift sig så skaffar frun sig en sån frilla. Ok, fine, det finns folk som passar ok i det, unga tjejer inkluderat. Men på 99% av alla idioter där ute ser det like dumt ut på utsidan av deras skalle som på insidan. Fan ibland vill man bara gå "virginia tech" på folk asså.

Och, WTF is up med folk som sätter på sig fuckin' superhjälte kläder när dom skall hojja till jobbet? Ser flera varje morgon, Hjälm, färglada tighta kläder, nån sorts verktygs bälte som Batman och nått som mest liknar x-ray brillor. Nej, från Prenzlauerberg till Charlottenburg är inte "tour de france". Och vad tar det o hojja till jobbet då? Max 40 min. Byter dom om varje dag när dom kommer till jobbet? Eller går dom runt med outfitten under kläderna heladagen som superman? Hur fan funkar man i huvudet om man håller på så? det värsta är att de flesta av dom e i sämmre form än Hurly, så det är ju ingen vacker syn direkt. Påminner mig om musikvideon till "För fet för ett fuck". Det verkar som att dom inte kan tänka.

Finns det en massa sånna runt mig nu?

PS. När jag hojjade ut med jonas för lunch var det en jätte arg superhjälte i korsningen som gjorde fuck you till mej.