onsdag, mars 05, 2008

General strejk.


Precis när man tror att varen har kopplat greppet sa händer det... Det ligger snö, för första gangen detta aret och denna vintern ligger det snö pa marken, och det är mars manad.

Igar började jag förstass cyckla till jobbet, och givetvis är gudarna mot mig, men inte nog med det, U-bahn förarna är mot mig de med, de har nämligen har gatt pa strejk, pa obestämd tid, eventuellt längre än en manad.!!. Sa imorse blev jag 20 min sen till jobbet... Verkehrs Spaß!
Och det blir bättre, fran mandag strejkar tag förarna ocksa, dvs, ingen kommunal trafik i Berlin hela nästa vecka... Eller jo, det finns ett par nödlinjer som gar en gang i halv timman.
Jog hoppas att flygplats personalen pa Tegel inte kommer strejka nu när mormor kommer pa fredag. Det kommer att bli klurigt att ta sig runt iallfall.

Vi fick precis ett gig den 15/3 pa Villa, Case e i Paris da men jag skall nog kunna klara det själv, sa länge var bakgrunds dansare Toby finns med o supportar mig. Skall bli roligt att spela själv faktiskt, kan köra mycket mer europeiska grejjer da, arena house o sant...haha. Stress Bustin Nookie goes solo!

Och alla, pa fredag spelar Zombie Disco Squad pa Villa, kom kom!

Oj satan nu är det politisk konversation här pa kontoret, och dom e arga.