torsdag, februari 21, 2008

Booty bass


Tillbaka pa jobbet efter en och en halvdags säng liggande. I gar började jag jobba pa en booty bass mix tape, det e roligt att mixa booty bass, blandar över bra med bassline house ocksa, bassline house kan man väl säga är englands svar pa all fransk booty bass som kommer nu. Jag spanar att dessa tva genre är de som kommer dominera sommarens klubbar, sommarens bra klubbar that is. Lite sköna 150bpm spar riktig 150bpm, inte som med grime eller crunk, varje slag är betonat.

Booty Bass är skönt för det är stor musik utan att vara stor/svulstig. Justice verkar ha gjort alla electro typer svullstiga o arena rockiga, det e la därför de skall spela pa Maddison Square Graden. Det är ocksa signalen som berättar för dej att det e pinsamt att säga att du gillar Justice.

Sa istället för Leo o Frankki pa K103 pa fredag far du en timmas mixtape m bara mej, Leo.

as always
Leo

Etiketter: , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Justice var roliga när dom kom typ, minns spelningen på nef för ett par år sedan. Efter det dog allt kul. Jag gillar inte Justice längre, fy ...

Jag lyssnar på Dubstep istället =)
och lite andra saker som absolut inte är svulstiga...
får ge booty bass en chans såklart.. ska lyssna på din mix-tape...

17:15  
Blogger Leo said...

Tack for att du forbarmar dig over en fattig sjal... haha.
Jag har faktiskt trottnat riktigt ordentligt pa dubstep med, men det e en typisk san genre som hanger med lange, som hardrock. Med egna comunitys och egen infra struktur...

12:12  

Skicka en kommentar

<< Home