torsdag, maj 04, 2006

1:Maj

1:Maj i Berlin är inte riktigt som 1:Maj i Göteborg eller Sverige för den delen.
Som ni ser på fotot ovanför var det en febril polisaktivitet. Inte ens Valborg är lika dan, jo visst folk blir fulla men då värmer dom upp inför 1:Maj kravallerna och kastar stenar och rök granater o grejer. Jag var på Boxhagener platz och typ 40 pers blev gripna den kväller. På 1:Maj chillade vi nere på Orangien tor där vi hade hör att det skulle vara mest aktivitet. Berlin polisen var sjukt rutinerad och brötup alla folkmassor mycket effektivt. Jag kommer eventuellt att göra en skiss över deras rörelsemönster och publicera den här senare. Efter att vi hade sett lite stora bränder lite misshandel lite porrfilms projeceringar och lite annat smått och gott gick vi till Astrobar och söp. Jag berättade för Jonna att:

- Visste du att man har större chans att få strup cancer om ens hand är större än ens ansikte?
- NÄ!? Men jag har ju jätte stora händer!
- Jo men prova att mäta mot ansiktet!

Jonna sätter sin hand mot sitt ansikte och jag slår till! Så jävla gött att får köra lite mellanstadie trick på krogen. Det är mitt span (läs noga nu Matte), i den närmsta framtiden kommer min vänner att bli utsatta för fler mellanstadie trick på krogen. Efter förnedringen av Jonna gjorde vi ett litet gäng sköna top 5 listor.

Top 5 band som borde lägga av:
1 the Corrs
2
Red Hot Chili Peppers
3 Kent
4 Bell and Sebastian
5 Kanye West

Top 5 sexiga band som inte borde slutat:
1 Chiki Girls (deras morsa skriver deras texter: take my as it is nice, this is life)
2 Right said Fred
3 Millie Vanillie
4 Devo
5 Tweet (låten oops oh my)

Top 5 sexiga saker att ha på sej "om" man knullar:
1 Champagne
2 Kokain
3 Ytterkläder (bara om man knullar ute)
4 Smycken (Jonnas idé)
5 Kjol

4 Comments:

Blogger Mattias said...

I stockholm greps 130-pers.

19:28  
Anonymous Anonym said...

det går inte att demonstrera på första maj längre, det har ingen effekt... fan, borgarna förstamaj-talar ju. Förr gömde de sig i sina salonger och såg på arbetarrörelsen och folket genom fördragna gardiner...

reclaim the city och sitt i häkte över natten... fett!

01:41  
Anonymous Anonym said...

helt fel leo, helt helt fel.

belle and sebastian och kent är storartade!

02:40  
Blogger Leo said...

Fett! Grattis sthlm.

Det finns dessutom inga ord som kan försvara äkliga killar med gitarrer. Kanske våld kan ändra mej men annar är jag mot män med guror.

13:23  

Skicka en kommentar

<< Home