tisdag, april 25, 2006

TOP 10 O-sexigheter

Vi vet att varmare väder lockar fram nya sidor hos folk, senast jag skrev om det var jag idetnärmaste naiv, men nu när värmen har blivit någorlunda permanent här i Berlin så börjar man märka avigsidorna. Så utan fler dröjsmål är jag stolt att pressentera Leo's TOP 10 O-sexigheter vi kommer att få se mycket av denna våren:

1 Slingor i håret! Shit! vad håller ni på med tjejer, det är inte ok! Jag vet att jag trampar på många öma tår här men va fan. Slingor var ute redan för ett årsedan. Det har aldrig varit snyggt, men vissa saker kan vara inne utan att vara snygga. Det får vi köpa, men att hänga kvar vid det fortfarande!? Det e som om jag skulle gå runt i Bombar-jacka fortfarande. Damn.


2 Sandaler. Jo det har sagts förut men det behöver tydligen sägas igen. Sandaler är fult! Den värsta sorten är förståss "Vildmarks" sanalerna. Men också Jesus sandalen ser för jävlig ut. För att inte tala om "kulturtant minns 70-talet" sandalen.

3 Väst. Japp jag menar även dom små kavaj västarna. Västen är egentligen en misslyckad prototyp på jackan. Sedan kom dom på - Ja jävlar det här ser ju förhävligt ut och man fryser ju om armarna. Slutar aldrig att tänka på fårskinns hippies. Vilket ledes oss in på nästa punkt.


4 Hippies. Skenheliga jävla naturdyrkande självförnekande dryga mongon som kommer fram på våren. Så lite gillar jag dom jävla hippisarna. Dessutom är det deras fel att vi har ett utseende fixerat samhälle, det var dom som började med kroppskulturen på 60-70 talet. Kolla hur det ser ut idag, tjejer som har storlek 28 i skor tycker att dom har feta fötter. Jag trycker in gycklare i denna kategori också. Och åt det hållet är det rent hat.

5 Korv. Må så vara soja-korv som bratwurst. Det finns nått genuint av-tändande och skrämmande med en tjej som tuggarsönder en så tydlig fallus symbol. Sen kan ni ju tänka på hur ser ut när ni trycker i er en stor köttklump täckt av majonäs och fritterad lök. Just det.


6 Smala tjejer. Givetvis påstår jag inte att fetton är det hetaste som hänt, det e rätt grose det med men för-smala tjejer är så jävla av-tändande. Alla vet att anorektiker ser ut som levande lik, men även ni som "bara vill bli modeller" börjar tappa det. Under vinter är ni behagligt på klädda men jag vet att ni tycker att ni kan smita ut i parker snart och "visa era vackra kroppar". Om jag får täcka nån av er i majornäs och fritterad lök skulle jag kunna käka upp den i en handvändning.


7 T-shirtar med foto-tryck. Shit, ni har alla sett Bob Marly shirtsen.
Det finns inte mycket mer att säga.

8 Gnäll. Det finns alltid men det blir tydligar på våren vilka som verkligen är gnälliga.
- Ehh det e för varmt.
- Aaaeeennnhh, jag fryser.
- Kan det inte bli sommar snart.
- Varför bor man i sverige?
- Ingen vill gå på date med mej.
Mindre snack mer Action. Det e sjukt osexigt med gnäll.

9 Prickiga klänningar. Jag e ledsen alla pop-flickor, jag e ledsen morsan. Det är helt enkelt inte särskilt hett. Det e inte en roligt. Nä, bara ett välldigt trött pop mode som har hängt med aldeles för länge nu.

Slutligen det minst avtändande vi kommer bli tvugna att se denna vår på plats 10 har vi:

10 Gravida tjejer/par. Det kanske bara är jag men jag blir fan lite rädd. Så jävla lyckliga och trinda. Killarna är nästan värst dom kollar på en på ett sjukt över lägset sätt som om dom tänkte.
- Ha! där sitter du din looser, jag har mitt på det torra jag för om 3 månader... ÄR DITT LIV SLUT!
Obehagligt är det iallafall.



14 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag börjat fatta varför det tog slut mellan oss nu eftersom jag ju stämmer in på minst fyra av de o-sexiga sakerna. Jag har prickig klänning, gnäller sjukt mycket, älskar sojakorv och har sandaler (och kommer bli kulturtant). Plus att jag ju är jävligt smal oxå. Du måste tycka att jag är något av det osexigaste som finns.

13:39  
Blogger Mattias said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

14:01  
Blogger Mattias said...

lika bra att vara tyst...

14:03  
Anonymous Anonym said...

ja det är nog lika bra.. och jag ska inte ens börja prata om vad JAG tycker är osexigt.. kan nog lätt gå över styr är jag rädd för

14:23  
Blogger Grovt Initiativ said...

ooops leo

14:27  
Blogger Nose said...

Ah, äntligen lite bloggsåpa! Först namnam:s Leo-inlägg och nu detta. Dags att ge sig in i beefen snart...

21:40  
Anonymous Anonym said...

Jisses. att jag inte läst kommentarerna tidigare. Vilken dramatik...

23:12  
Anonymous Anonym said...

dags att kolla http://www.stfd.net/

00:24  
Anonymous Anonym said...

till Leo och hans fd

06:07  
Anonymous Anonym said...

Tänkte bara skryta lite om några sjukt bra bilder
som togs på mig på Rue de Chabrol häromdan,
men jag skiter i det och inser att jag måste fixa
min egen blogg. Det har hänt så många märkliga
grejer här i Paris. Exempel: På Rue Mazarin (!)
hittar jag en bok med ett omslag illustrerat
av Enki Bilal mitt på gatan, inplastad som de flesta
böcker är här (Bilal är en illustratör/serietecknare
som jag älskar), dagen innan hade jag bläddrat
i en monografi om honom som jag inte hade haft
råd att köpa. Titeln på boken är Baby Boom är
en novellsamling. En av novellerna med titeln Jesse
Owens a fumé sa derniere cigarette är DEDIKERAD
till Enki Bilal (!). Men mystiken, som jag tycker att
det handlar om upphör inte där, för förlaget som gett
ut boken heter éditions MAZARINE. Magisk
realism tycker jag. Vore häftigt om namnam har
sin Uppsalablogg, Leo sin Berlinblogg och jag min Parisblogg!!!

14:42  
Blogger Leo said...

Hey! Sluta blogga i min blog!
Skaffa en egen så att cirkeln blir sluten.

14:46  
Blogger Leo said...

fast bra idé med ett stads blog nätverk.

14:46  
Anonymous Anonym said...

Hej Leo! Vi har samma namn! Det brukar bli såhär!

22:47  
Blogger Rebel Commander said...

tjabba har en egen blog nu

http://rebelcommander06.blogspot.com/

23:58  

Skicka en kommentar

<< Home