söndag, april 30, 2006

Lethal B! POW!



Pow Pow POW!
(ladda ner Halbgott här.)

En riktigt grym konsert igår!! Svetten lackade och energin var på topp!
Jag var där skit tidigt för att jag skulle göre en intervju med honom. Han agent Nadia hade bara sagt - Ja visst, du kan göra en intervju. Så det var det enda jag visste. Som tur var har jag nätverkat grymt bra och lyckades träffa Alex som skriver för creddiga tyska tidningen De:Bug.
Hon hade stenhåd koll. Jag gick fram till henne och snackade lite, sedan frågade jag

- Ehh, do know when Letah is coming?
- Nah, he's taking a shower now.

Som sagt, sten koll. Jag fick kontinuerliga rapporter från henne kvällen igenom. En absolut höjdpunkt är:

- Letahls car broke down in NeuKöln (sunkig stadsdel i Berlin). So right now he and Fire Camp is pushing it along Hermanstr.

Innan de kom av gjordes tyska "förbands tävlingen". Det var tre akter som tävlade och vinnaren avgjordes med decibell mätare. Min polare Amivu (aka Halbgott) vann! Lyssna på hans feta tyska rim ovan på Matt Shadetek's Showerman riddim här.
Han blev jätte glad och fick en massa champagne. Kl 02 gick Lethal och Frie Camp på. Full rulle från början, de inledde med lite nytt matreal men sedan började hitsen komme, Oi!, POW (Forward riddim), Backward riddim, Forward Riddim 2 och så vidare.
Intressant trivia om Lethal är att han släppt den första hiten (POW) som blivit stoppad (förbjuden som Sedlighetsrotelns - Ring Snuten!) av Brittiska staten sedan Six Pistols. Det e rätt fett. Efter konserten gjorde jag min intervju, skit trevlig kille. Raggade iofs stenhårt på en 33 årig tjej som bara garvade åt honom och typ sa:
- Lelle göbbe, ja é tio år äldre än dej enna. Så du kömmer inte få nån massage.

Hursom helst så gick intervjuen jätte bra, och han kallade mej:
Yo, Leo my niggah!

Jag höll på att skita på mej av skratt. Så jag stod och såg plågad ut i en halvminut istället.
Har fin fina bilder på dem när dom posar "tufft". Lägger uppdom innom kort.

POW!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

just nu går inte din tyske fetrappare att lyssna på!!!!
Glad 1:a Maj

14:21  
Anonymous Anonym said...

ja men nu har jag hört halbgott.
Nice bakgrund och den nedpitchade rösten. Kan inte fatta att man vill förbjuda ett text som inte går att förstå...!

;)

16:13  
Blogger Leo said...

ehh... alltså, det är inte halbgott som har blivit förbjuden, det är lethal B's POW och han är från london. Borde kanske lägga upp en länk till låten. Det är o andra sidan låten man kan höra tjejen dansa till (lilla videon ovanför inlägget), och den texten går att förstå.

04:10  
Anonymous Anonym said...

Hi people
I do not know what to give for Christmas of the to friends, advise something ....

18:31  
Anonymous Anonym said...

Great work guys. Good stuff. I found lots of intresting things here. I will be back!
- www.blogger.com 3
samsung ringtone
motorola ringtone
sony ericsson ringtone
nokia ringtone

20:12  

Skicka en kommentar

<< Home