torsdag, maj 11, 2006

Framtiden äro outgrundlig och homo



Dagar kommer och dagar går, tiden har sitt abstrakt konstanta flöde, inget som människan kan påverka. Årstider växlar och kroppen åldras dag för dag. Att det är en nydag är inget som längre förvånar en, inte som när man var liten och vaknade skit pigg och uppspelt bara för att det var en till dag. Men så, då och då kommer dagar som man vet att man kommer att minnas. Det är aldrig något man har planerat. Det är som om guds han kommer ner och rören och betämmer att idag Leo, idag skall du få veta hur det är att leva.

Kl 11 ringer Jonas och vi bestämmer oss för att åka ner till Weineri (litet billigt bohém fik) och dricka en kopp kaffe. Väl där disskuterar vi gårdagens musikaliska arbete och känner oss rörande överens om att vi är nått på spåret. Jonna ringer till jonas och vill hänga med oss på Helmholtzplatz. Jonas skall jobba så jag vollenterar. Hon kommer och plockar upp mej samtidigt som Jonas drar till jobbet. Vi går och hämtar Paul (Liverpool bög) och sätter oss och dricker kaffe igen.
Nu låter detta kanske inte som en dag av stort värde men dom små detaljerna ibörjan är viktiga för att få en hel bild av dagen.
Vi snackar mest skit om insekter. Paul börjar tydligen se gammal ut, enligt honom själv.
Trevlig fika men inte mer. Jonna säger att hon borde gå på en examens utställning på UDK (Universität für Design unt Kunst). Det ligger djupt in i västberlin, så djupt att jag aldrig har vågat ta mej dit. Ja, det är fortfarande en delad stad. Lite exalterad över tanken att åkta till väst tjatar jag jonna till att förstochfrämst själv åka dit själv, och sen dessutom ta med mej. På vägen dricker vi en bärs och gör olika försök till top 10 listor.

Jonnas top 3 osexiga attribut hos män:
1 Långa naglar.
2 Soul patch (litet skägg precis under läppen).
3 MC Hammer brallor (det är vanligare i tyskland än man tror).

Det var nog den längsta listan vi lyckades göra. Vi kommer oxå på att ingen av oss har ätit något och båda känner av ölen vi precis klämt i oss. Vi har ändå ingen tid att göra något åt det nu, det är bara några minuter innan det börjar och vi hastar genom västberlins monumentala alléer likt plastpåsar som fångats av vinden på grund-skolegårdar. Väl där måsste vi kissa, men vi ser inte en skymta av någon toalett. Vi delar på oss och springer upp för varsin trappa. Jonna hittar toan efter bara en halvtrappa. Medans jag jagar vidare upp och runt i skolbyggnaden. tillslut vet jag inte vart jag är (det ser exaktlikadant ut överallt, vita korridorer med "tuffa designade affischer i) jag börjar desperat ringa jonna, inget svar... igänn, inget svar...
Väljer då i paniken att kissa på översta våningen av ett trapphus. Ni kan tänka er hur det förmodligen slutade. Springer tillbaka ned och lyssnar på en fullkommligt obegriplig föreläsningpå tyska om spiraler och strukturer. Sen börjar det fina komma, gratis öl och ratis vin. Jag och jonna tar helt sonica en flarra och ställer oss utanför, hon minglar och småpratar med folk hon känner. Jag är istället fast med Remo (Usa bög), killen som försökte ragga upp mej med:
- Can you lern me a Swedish song? ...in my mouth!
Bla bla bla. En flaska bubbel, två öl och 30 minuter senare ger vi oss iväg igen. Denna gång på jakt efter mer gratis sprit. Vi skall till ett "galleri" i mitte som kallas för möbelfabriken, förmodligen så har det varit en möbel fabrik.
Det går inte så bra för oss när vi skall åka tunnelbana, vi lyckas åka i en och enhalv timma utan att komma till Alexander plz. Jonas ringer och vi möter honom. Mer sprit. Vi försöker vissla Spank Rock hits vilket är mycket underhållande när man e packad.
Fan! Det är ingen gratis sprit på möbelfabriken. Vi sätter oss o parken brevid med två sex-pack beck istället. Jag lyckas byta till mej tre cigg mot att en tjej får låna min tändare... (Jag borde jobba som förhandlare). Skit mycket fylla i parken. Jonna drar sin top 3 osexiga atribut hos män lista (se ovan).

- OCH DET BERÄTTAR DU NU! ATT MIN SOUL PATCH ÄR O-SEXIG!! FAN! skriker Jonas resolut när Jonna är klar.

Vi drar ner till Fanriken igen, dricker en massa driknar, kan inte stå upp, men stämmingen är god. Vi bestämmer oss för att gå. Slug som en packad räv tar jag med mej min drink ut och väntar på dom andra. Mycket nöjd över drink smugglandet. Jonas kommer ut och vill ha drink. Nästa sekund, Jonas och Leo håller stryp grepp på varandra. Jonas knäar mej hårt i magen, Jag lyfter i min tur upp honom och kaster honom in i en väg, käftsmäll käftsmäll. Jonas brillor åker av och Jonna ringer.

VART E DU!? frågar Jonas.
Jag pratar med en katt. svarar Jonna.
VART DÅ?!
Jag vet inte... på andra sidan huset tror jag.

Jag plockar upp Jonas brillor och ger dom till honom, och vi går och leter efter Jonna.
Vi kramar om varandra och säger nått i stil med.

- Ashå du e min bäshta vännnnn!

Vi går för bi en intet ont anande turk pappa och (jag fortfarande adrenalin stinn) jag hoppar fram till honom och skriker okontrolerat. Vet ni vad den lille jäveln gör då? Helt lungt sträker han fram armen och nyper mej skit hårt i armen, inget jag märkte just då dock. Idag har jag världens blåmärke på armen och det ömmar fortfarande lite. Vi drar på Gay fest uppe i P.berg och en pytteliten asiat kille våldshånglar mej innan jag hinner reagera. När jag skall gå hem lyckas jag gå två kilometer åt helt fel håll.

Puh, det var en lång dag. Men det är skönt att veta att man lever.

14 Comments:

Blogger Rebel Commander said...

Fan, jag skulle vilja vara där, men i så fall
hade jag antagligen hamnat i en tysk
fyllecell o. det vill jag inte. Jävla crazy alltså.
Det är nästan så jag skulle vilja säga att
framtiden i Göteborg är för lite outgrundlig
och för lite homo, men bara nästan.

01:46  
Blogger Nose said...

Fan, glömde ju helt bort att påpeka, och du och Jonna märkte det inte: KEIN SOULPATCH MEHR! Gjorde en ful teckning om det också, kanske bloggar den sen. Nu ska jag lägga mig, för nu kommer morgonborrarna och borrar i min vägg strax, kan nog få 45 minuters sömn.

05:45  
Blogger Leo said...

Jag tror inte att det finns något som "för full" i tyskland. fyllecell är ett okäntbegrepp här.

12:36  
Anonymous Anonym said...

Haha, fan vilken helkväll det där lät som!

Hoppas du tog asiatens nummer! ;)

15:09  
Blogger Mattias said...

nu har alla i gänget (popcorn + hangarounds) slåtts vid ngt tillfälle, det var bara en tidsfråga innan det var din tur

22:06  
Blogger Rebel Commander said...

om man inte slår varandra älskar man inte varandra. det är bara så.

02:34  
Blogger Leo said...

ständigt denna fylla

20:23  
Blogger Mattias said...

Tänk typ en thailändsk fyllecell... hu. Jag tänker på dom där puckona i saudiarabien som gick runt på fyllan och härmade muslimer som bad och sånt, dom blev deporterade. Skulle lätt kunna hända ngn i vår bekanskapskrets. Inte alls otänkbart faktiskt.

22:45  
Anonymous Anonym said...

Till Jonas: behåll din soulpatch!!! Sånt passar ingen annan än dig, men just dig passar det skitbra darling!

15:29  
Blogger Leo said...

vad har jonas med popcorn gänget att göra?
jag tror att tobbe just i denna nu går runt i Kairo och driver med muslimer. till sammans med Nils, Oskar och Stoffe.

20:36  
Blogger Leo said...

jag har ingen issu med soulpatchen.

20:36  
Blogger Mattias said...

jonas får väl ändå räknas som lite hangaround (du såg att jag skrev +hangarounds va?), eller prospect eller nåt, eller... skitsamma

21:36  
Blogger Nose said...

Soulpatchen är gone & Popcornhangaround är ett epitet jag gärna bär.

Du måste börja ta kort av ditt turk-nyp-blåmärke!

Så letar jag upp och stämmer honom när din arm trillar av och du dör och sånt.

03:16  
Blogger Leo2 said...

TRAUM UNT BLAUMARK

15:46  

Skicka en kommentar

<< Home