torsdag, maj 18, 2006

Projekt Fotbolls Kille

Jag har alltid varit lite avundjuk på alla dom som verkligen är intressreade av fotboll. Dom kan bara gå gatan runt, med sina shommar och prata strunt, så plötsligt får dom reda på att deras lag har vunnit nånting och då blir dom skit glada. Dom har inte gjort skit, dom blir bara skit glada. Jag vill också bli skit glad utan egentlig anledning. Därför har jag nu bestämt mig för att börja gilla fotboll. Jag har tagigt förljande steg:
Barcelona vs Chealse med Johan på röten Gbg pub. Höll på Chelase, dom förlorade.
Barcelona vs Random lag på Morena med Jocko. Höll på Barcolona dom vann.
FC St Pauli vs Bayern Münchern med rebecca och lina på punk klubb. Höll på St Pauli dom förlorade.
Barcelona vs Aresnal, Champions League final på Morena med Jocko. Höll på Arsenal dom förlorade.


Tur att jag inte håller på med gambling.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

En sådan funktion kan också schlager festivalen uppfylla ; )

10:02  
Blogger Leo said...

jo, men bara en gång om året, fotbollen är ju genial för att det pågår helatiden. funderar på att försöka intressera mig för hocky fram mot vintern.

11:25  
Blogger Mattias said...

problemet är ju att på samma sätt som man kan bli glad utan att ha gjort något så kan man bli ledsen utan att nåt eg.har hänt. oftast blir man tyvärr ledsen...

21:55  
Blogger Rebel Commander said...

Jag såg Arsenal och Real Madrid nu i den här stora grejen, vad heter det... kommer inte på vad. Hejade lite på Arsenal för att de hade snyggast tröja. Men sedan somnade jag. När jag vaknade klagade någon av kommentatörerna och sa att det var tråkigt nu. Så då somnade jag ingen. Kom på att fotboll är ungefär lika sövande som Proust, för mig alltså.

08:28  

Skicka en kommentar

<< Home