måndag, maj 29, 2006

Stood-up.

Ni se ju själva hur glad jag är. Här precis bakom dom arga männen. 1€ tillden som kan beskriva vart jag är på bilden.

Damn! Sicken kanon helg. Fredagen spenderades med Gbg´s och Berlin´s house elit, gratis inträde och fest till 4 på natt på Weekend. Jag försöker alltid att smita innan solen träffar 12 våningen på huset. Mycker bakis på lördagmorgon och helt utan dryck (Vårat kranvatten är ljummet och smakar bara kalk, Det e som att dricka mjöl). Skulle hem till Jocko kl 15 och sen vidare på nån fördelsedags fest vid 16. Jag var hos Jocko kl 15.30. Av någon anledning ville Gabby följa med (tjejen jag bor med) så hon och jag gick till turken för att köpa lite sprit. Vi återvände med en treliters flaska Retzina. Jag hade alldrig druckigt det förut så det var en ny spännande upplevelse. Det smakar lite enbär/kåda. Vi lyckades inte dricka upp skiten innan vi skulle gå men bakfyllan botades iallafall. Ner med Flarran i ryggsäcken och i väg till Gränzstrasse hörnet Starasse 12. Den addressen är lika ödslig som den låter. Jag har aldrig varit så långt ner i NeuKöln förut. Festen visade sig vara i nån sorts klubbstuga (tänk argos stugan) / Kollo-hus. En massa barn och Caperiñja för 2 €. Vi blev fulla, Jonas snakkade filosofi med Gabby och jag och Jocko snackade känslor och teknik. Kl 23 drar vi ifrån Kollo-festen mot 103 och Wiley. Påvägen dit vurpar jag ordentligt med min cyckel och blodet rinner ned för benen. Glad och full fortsätter jag att cyckla. Vi träffar en tjej som kallas för Myran som Jonas känner och hennes två amerikanska platina blonderade "brud" kompisar. Knepigt. Inne på 103 är det långt ifrån fullt. Och vi får reda på att wiley inte kommer. Typiskt, men men han är ju inte ökänd för intet. Uffie skall iallafall spela. Mer bärs och en massa danskar. Vi dansar, det hugger i benet på mig och jag går för att beställa en fernett. Vem står inte bakom bar om inte Hesam, den gammla rap katten. Gratis fernett och festen är igång igen! En konstig tjej från boston vill prata. Jag vill dansa, hon får fingret. Träffar Hesams ex-fru, Christiana (?). Hon nyper mig skit hårt i bröstvårtan, jag vill inte prata med henne efter det men jag har inte sett henne på flera månader så jag måste. Jag börjar bli skit full nu och det blir en jätte konstig konversation. Jacob har dragigt får jag reda på. Ser min favvo "readhead" susa förbi. Träffar Myran igen och hennes kompisar. Jag tror att en av dem skröt förmig och sa att hon var Beauty queen. Bara för att den dumma bitchen skylle skryta missade jag Uffie. Fan. Det kom en ersättare för Wiley, en random kille från Ruff Squad. Han var kul, inte världens största utstrålning dock. Tre stora svarta killar sa att dom skulle slå mig. Jag låtsades att jag inte hörde. Dom började knuffas, men då började plötsligt en av deras kompisar att rappa på scenen och dom blev glada igen. En kom fram till mig och skakade hand...knepigt. Förvånansvärt hög kvalitet på "open mic" grejen. Lovar gott för framtiden. Fick sms av jonas, han hade dragigt för två timmar sedan, inte konstigt att jag inte kunde hitta honom. "Jag skall hem" kände jag plötsligt. Det regnade ut och jag inser att någon har slashat mitt bakdäck plus att de har snott en massa muttrar från hojjen.
Cycklar de 5km hem på platt bak däck. Det gör ont och går långsamt.

10 Comments:

Blogger Nose said...

MIRA hette hon. Hehe. Fan att vi inte fick se coverbandet som skulle lira i klubbstugan.

CHELLOO-o.

18:09  
Anonymous Anonym said...

Härliga fyllekvällar du verkar ha. Jag och Morten jobbar hårt på våra här i gbg också. Gin och tonic och fernett var givna på båten i lördags. Riktigt ful ovana med g&t. tror jag är på väg att bli sjuk.

21:47  
Anonymous Anonym said...

Har du läst någon Bukowski nån gång?
Du börjar komma upp i den (översatta) litterära kvalite´n. Om vi inte snackar stavning då...

Har blivit lycklig ägare till en Buddhamachine!

peter

23:51  
Blogger Leo said...

Johan > Skönt att höra att festen fortsätter i götet.
Peter > Jag vet inte om det är en komplimang eller inte, hoppas att det är så. Vad är en Buddhamachine?

00:31  
Blogger Nose said...

Du glömde en sak Leo. Blue Steel. Här är guiden till hur man gör när man skrattar:

http://nosedef.blogspot.com/2006/05/how-to-have-good-time.html

01:24  
Blogger Nose said...

Provar igen, HÄR kommer länken: Nosedef: How to have a good time.

01:25  
Blogger Nose said...

På tal om stavning, från OverheardInNewYork.com:

Teen boy #1: ....So yeah, I was like, "fuck those sheeps, man!"
Teen boy #2: Wait, did you really say that?
Teen boy #1: Nah, I said "sheep." "Sheeps" isn't a real word.

01:44  
Anonymous Anonym said...

check Buddhamachine..

http://www.pitchforkmedia.com/record-reviews/f/fm3/buddha-machine.shtml

14:03  
Anonymous Anonym said...

vänstra sidan av bilden, grå tröja, svart keps. ska jag skicka mitt bankkonto nr?

14:34  
Blogger Leo2 said...

HAHAAAAA!!!! Tack Eva! Nu skrattar hela kontoret.

19:24  

Skicka en kommentar

<< Home