lördag, maj 20, 2006

Arbetslöshet

Det är så tråkigt att vara arbetslös. Denna gången är det bra mycket bättre än tidigare gånger när jag har varit hopplöst pank helatiden (antar att jag har blivit mer vuxen). Jag har ganska gott om pengar fortfarande, vet helt säkert att jag klarar mej till september. Och rimligtvis borde jag kunna hitta ett jobb på den tiden. Det är ju inte så att jag är direkt kräsen.
Min förra chéf brukade säga att han älskade att vara ledig men hatade att inte ha något att göra.
Lyssnar på Bust Ryhmes senaste album "The Big Bang" om och om igen. Det är inte särskilt imponerande, jag har bara inget att göra... Jag har nästan umgåts-upp mina kompisar här, borde hitta lite nya, mmm, lamm kött.
Varje gång jag står utan arbete börjar jag altid tänka på min och Mattes fantastiska idé om "Arbetslösa/Slacker Partiet", det ligger på en ganska flytande ideologisk grund med huvud mål att maximera bekvämligheten för människor. En fråga som ASP driver hårt (på lokal nivå) är t.ex: Rulltrappa upp till Skansen Kronan, på sommaren är Arbetslösheten/Slackerismen är som störst, speciellt i en studentstad som Göteborg. När det är varmt och man går sysslolös är det jätte schysst att hänga upp på Skansen. Idags läget förväntas man packa ner skydds utrustning och rep och påbörja någon form av bergsbestigning. Det är inte alltid en människa under djup depression (som mågna arbetslösa är) orkar ge sig ut på ett sådant äventyr. Öka iställer tillgängliheten till stadens grönområden genom att bygga en rulltrappa/hiss up till toppen. Övriga förslag är att bygga tak över storadelar av Göteborgs innerstad och att subventionera utkörning av pizza.
Hur somhelst suger det att vara arbetslös, jag har tagigt förljande steg för att slippa vara det.


1. Sökte jobb som Pub Crawl Guide, dom hörde alldrig av sig igen. Kom dock till intervju.
2. Sökte jobb som grafiker på Jamba och på the Exberliner. Inget svar från Jamba ännu. the Exberliner ville träffa mej denna vecka men har inte hört av sig under hela veckan.
3. Sökt jobb på diverse Kundtjänster där de behöver svensktalande. Flera har visat intresse men sedan inte hört av sig igen.
4. Skall ringa alla som inte har hörtav sig nu på måndag.

Istället för att göra något vettigt blir man helt passiv och delar indagen i olika aktivitets block. Här följer några av dom aktivitets blocken jag har:

Personlighygien - 2 timmar
Cyckla runt på måfå - 1 timma
Fika - 2 timmar
Läsa bok i park - 1 timma
Läsa bok i park och dricka öl - 2-3 timmar
Nogrant gå igenom alla bloggar i bekanskaps kretsen - 2 timmar


Nu är det dax för personlighygien...