lördag, augusti 26, 2006

De senaste dagarna

Det började med att en hårtork exploderade i handen på mej.
Skulle inte det vara den grymmaste första meningen i en roman? Författare verkar ju besatta av "förstamenings problematiken" (fritt översatt från engelska). Denna mening skulle stimulera läsaren på så många olika sätt.

top 5 olika sätt "meningen" stimulerar (sätter i gång hjärnan, efter som dom frågar sig själva...) en läsare:
1. Hur gick det med personen?
2. Hur hände det?
3. Vilka åtgärder skall vid tas?
4. Vem är det som har blivit utsatt?
5. Var det terrorister?


Hursom helst så skall jag börja min roman om jag någonsin skriver en.

Lyssnar på: Burial - Distant lights

Igår var jag på bar runda med några kompisar på oranienstr. en av x-bergs två huvud gator. Andra baren vi gick till stötte vi på några göteborgare. som visade sig bo tillsammans med min lågstadie kamrat Daniel, i London. Så sjukt liten värld. En var gaisare. Så stöter man ihop på en nästa tom bar längst up på oranienstrasse. Jaja, jag kanske skall hänga med dom ikväll med. I kväll är den stor klubb kvällen! Fest UNDER alexanderplats i gammla typ övergivna tunnelbane stationen. Dexplictic, mannen bakom englads hitten Forward (POW), kommer dit och spelar skivor. Plus en massa andra Berlin profiler. Skall bli fett! Jag skall äta indiskt innan. Vill jätte gärna bli tjenis med min lokala indier. Skulle kännas bra. Som om jag hödre hemma här.

Lyssnar på: Kode9 - Babylon

Och dagarna innan har jag mest suttit och gjort Dubstep. Det tog ett par dagar innan jag fattade hur konceptet funkade. Men nu när jag välkommit in i det är det en sjukt kul och intressant changer. Det e typ Mörk Exprimentell Dansmusik från Jamaica, fast från London. Skulle man kunna beskriva dubstep så? Så jag har suttit och gjort covers på låtar jag gillar bara för att få ett grepp om loop strukturen. Ett par egna spår har det blivit också. Han inte riktigt kunnat uppskatta dubstep fullt ut innan. men nu när jag begriper musiken e det riktigt kul. Plus att jag inte har haft någon stereo innan och dubstep e helt meningslöst att lyssna på utan bas. Jag e sjukt nöjd med min östtyska stereo.

Lyssnar på: Boxcutter - Sunshine

Har drukigt en pava vin varje kväll, bara för att jag KAN. Nu innan jag börjar jobba. Japp på måndag smäller det och på tisdag kommer min goda mor hit. Det skall bli kul. Hon e ju helt sjuk i huvudet, men snäll o rolig. Skall se om jag inte kan se till att hon har roligt. Lite synd att hon inte kom en vecka tidigare, utan hon timear in precis min fösta jobb vecka.

Lyssnar på: Skream - Monsoon

14 Comments:

Anonymous Anonym said...

hihi, vad gjorde du med hårtorken, fönade håret eller? pusspuss

18:51  
Anonymous Anonym said...

drukigt = druckit...?

02:11  
Anonymous Anonym said...

Ja lycka till på första dan på jobbet då, gissar på att ingen kan ta 13-åringar och sura mammor bättre än du :-)

12:35  
Blogger Leo said...

vilka är alla anonyma typer....jag känner ingen anonym? OCH jag är ö-känd för min "våghalsiga" tilltag med svenska språket. Inget man behöver reta mig för.

Nej, man skulle kunna säga att 13-åringar och sura mammor är min "forté".

15:16  
Anonymous Anonym said...

aha nu tror jag att jag fattar... jaja, man kan inte alltid vara smart..

17:02  
Anonymous Anonym said...

jag är en av de anonyma

17:39  
Anonymous Anonym said...

och jag är en annan... du minns väl mig, det är ju JAG!!!!!! hahahaha. Vi kanske kan starta en egen grupp, abk - Anonyma bloggkommenterare, 12 steg för att bli bättre människor och sluta reta de som inte alltid stavar rätt...

09:38  
Anonymous Anonym said...

forté?

10:49  
Anonymous Anonym said...

Leo!!! du skulle ha varit har i helgen, du hade alskat det! boka redan din biljett till nasta ar for du ska minsann med da. inga ursakter godtas!
(ojoj, svart att skriva utan svenska bokstaver...)

01:41  
Anonymous Anonym said...

Leo!!! du skulle ha varit har i helgen, du hade alskat det! boka redan din biljett till nasta ar for du ska minsann med da. inga ursakter godtas!
(ojoj, svart att skriva utan svenska bokstaver...)

01:41  
Anonymous Anonym said...

finns det inte svenska bokstäver
kan man ju istället posta två gånger

18:30  
Anonymous Anonym said...

Får anonyma va så här dryga utan att avslöja sin identitet?

23:26  
Anonymous Anonym said...

jag tryckte ju pa knappen en gang bara, hur gick det har till??

00:26  
Anonymous Anonym said...

jag skojade forstas

bast att fortsatta vara anonym om det inte gar att vara lite sarkastisk

17:19  

Skicka en kommentar

<< Home