söndag, augusti 20, 2006

Jobb prospekt

Jag kanske kommer att göra som stalin, åka till Potsdam.

Det finns en kille i Berlin som heter Mikael. Han jobbar på ett stort företag, men han är inte så bra på sitt jobb. Det tycker iallafall inte hans arbets kamrat Kalle. Kalle vill att alla som jobbar där skall vara duktiga och inte göra några fel.

Jag träffade Jonas och en arbetskamrat till honom. Hans arbetskamrat hade med sig en kompis (Kalle) som gör entré genom att säga: E det nån som vill ha ett jobb?
Jag hugger honom genast. Och får en intervju på företaget. Det är kundservice för Jamba.se. Med andra ord bara en massa arga mammor och 13-åringar. Och jobbet är inte i berlin, det e i potsdam (ja, jag vet att du skrattar gott nu Nobody Nilsson). Så ungefär en timmas restid. Jag får reda på om Mikael har skött sitt jobb ordentligt denna veckan. Har han tabbat sig får jag ett jobb! Och det e schysst månads lön också. Iallafall för att vara berlin. jag får typ 1500€ i månaden. Intervjun gick jätte bra och killen sa att han fick ett välldigt possitivt intryck av mig och han gärna skulle se mig på tjänsten.

Så nu håller jag tummarna för att Mikael e en riktigt dumm en.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

out, mikael out
out, mikael out
out, mikael out

15:26  
Blogger Leo said...

thats the spirit!

17:23  

Skicka en kommentar

<< Home