torsdag, december 07, 2006

Dimonds in the Dirt


Tjackade diamant mönstrade gardiner igår. Gubb fina (jag vet, dammigt). Nästan allt med diamant mönster på ser roligt ut. Känns som om det jag gillar nu är lite, "worst of the 70 - best of the 80" mix. Funderade på när nästa yuppie film kommer, en 2000-talets Wallstreet. Jag menar det kan inte ligga mer rätt i tiden än just nu. Fast i europa, ung man vill ut och se världen, myglar sig in på ett börsmäklar företag och blir uppslukad av lyx livet, raket karriär och sedan komplikationer... På bio våren 2008.

Blev sugen på att göra skor igen, det begäret kommer och går. Oftast betyder det att jag peakar kreativt när jag känner för att göra/designa skor.

GrimeStep CD konvolutet kommer att bli fett överinspirerat.
Farsan som är en gammal minimalist facist kommenterade mitt förra blogg inlägg (kolla in det). Jag tycker det säger allt, men är även pricksäkert och små roligt om man kommer ihå plagget ifråga. Har undrat så länge nu när nästa "mode" våg skall svepa in. Man har kunnat använda kläder man köpte 95 och ändå sett rätt up to date ut tills iallafall 2005. Och ja, det känns som att saker o ting äntligen börjar hända.
Fresh Prince i almänhet och Jazzy Jeff i synnerhet är vårens stil ikoner. word.

Nya Reebok och Alife sammarbetet har genererat två par rikitgt niceiga och luddiga pjucks. Kolla in dom på "We Sold Out".

Det blog snackas mycket om att det e inne att vara vit igen, jag mins i början av 90-talet när acid jazz vågen svepte in över oss och det sissta som var ok var att vara vit. Men det har varit en bubblare länge nu, jag tror att nästa stora grejj kommer att vara, att vara hetro. "Brown eye for the straight guy". Och på tal om det så fick jag ett paket glidmedel på posten igår från tyska mosvarigheten till RFSL.

Idag skall jag hänga gardiner och se på TV. Jag har stressat för mycket det senaste. Kanske raka skägget också... 2mm e nog lagom.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Summer summer summertiiiime! :-)
Dags att ta ut sina cross colours kläder och malcolm x keps från garderoben igen?

15:24  
Blogger Leo said...

WORD! Skicka en blid på dej klädd i det så skall jag göra dej till omslags flicka!

16:07  
Anonymous Anonym said...

haha! tror du verkligen jag skulle offentliggöra bilder på mig i tonåren med tandställning och whitney houston frilla? är du galen eller?

20:00  
Anonymous Anonym said...

HA! Jag hörde precis en gammal (fast den var nog ny fast låter som gammal) låt av Red Hot Chili Peppers och tänkte helt osökt på dig! Haha ditt gamla RHCP-fan!! I know you love it... Innerst inne.. hehe

11:04  

Skicka en kommentar

<< Home