tisdag, november 28, 2006

CANSEI DE SER SEXY

Just det ja, glömde att berätta att jag var på en grymt bra spelning. Kanske inte ett band som jag skulle bumpa i min stereo, men en sjukt bra spelning med CANSEI DE SER SEXY.
Sångerskan har något väldigt barnsligt över sig, lolita aktigt kan man nog säga utan att överdriva. Det var ett par riktigt trågiga förband bara, Rogers sisster eller nått sånt hette dom, var för inte bara låta en av sickgirlsen kicka bailey funk tills konserten kunde börja?
Kan inte riktigt begripa mig på rock världen. Ständigt dessa flörtar med bra musik, ibland bär det frukt, som med grindie grejjen och med ovan nämda CSS. Men varken jag eller publiken var där för att se rock, vi var där för att se CSS, som visserligan kanske kan kallas för indie pop men inte har så rå mycket att göra med det ändå.

Mest av allt var det tragisk amerika-svenne rock innan. Men det var innan, för det var värt att vänta på CSS. Mycket "stage dive" och "jag sjunger just för dej" grejjer man det funkade ändå. Kändes lite som att vara på en spelning med "School of rock" bandet (om du har sett den filmen, vilket du bör om du inte har). Gulligt med hög energi. Lite som norska "Data rock" gissar jag.