söndag, april 15, 2007

From T-tower to O-strasse to Ku-damm

Uppe i ottan, hade skön "dance off" kväll igår, med dans cirkel o allt. Tror att jag tog hem bucklan, men det tror jag o andra sidan alltid, om allt. Sjukt bakis nu men taggad inför att lyssna Leo o Jens om en timma.

Igår invigde vi jonas bar, jag hade visioner up till örsnibbarna och tar full credd för att det blev genomfört, det var en riktigt trevlig fest, vi hade tillochmed der Polizei där.
Jonas bor på botten våningen så vi vinklade hans högtalare ut och drog ut en 10 stolar o ett bord på gatan. Jonas stod inne i lägenheten o skaka drinkar till vår förtjusning. Jag hade ingen aning om att jonas var en sån fena på Daquiri. Sjukt urbant, det var fint. Och löste mitt "jag hatar att hänga i park" problem på ett tillfredställand sätt.
Vi var ett fint gäng, rätt blandat men med tonvikt på svenskar förstås men riktiga tyskar britter o jänkare var även närvarande.

Botten temperaturen e ju fan 17 grader nu... man behöver aldrig frysa igen.

Mmm, jag o Hannes hade shopping spre igår, från öst ghetto treptower loppmarknad till väst berlins finrum och kurfurstendamm. Nike butiken e rolig som fan. Försökte köpa ett par "redwood high" men dom hade ingen aning om vad jag pratade, tydligen (efter låång internet-surfning och telefon-ringning) så släpptes dom bara i USA. Lyckades skaffa mig två tröjor och en lila tee iallfall. Köpte en "data cable" också (äntligen kan jag hooka up min mobiltelefon med min dator). Kostade 1 euro på loppisen, där hittade jag också ett par rätt sköna stekar brillor. Kanske skall ringa J o kolla om han vill cruisa idag. Ikväll skall jag käka italienskt på en luxus restaurang vid kanalen, oavsett om nån joinar mig eller inte. Jag är van vid att få som jag vill. Just det ja, jag har steppat up mitt game nu, skall ha promotion möte med skivbolaget "EDIT" (som även sköna rapparen GRIS ligger på)på onsdag ang, GrimeStep. Känns bra.

Det har även skett lite utveckling vad det gäller sommar klubben, vet inte om jag sagt det tidigare men nu kommar jag att bli klubb ÄGARE istället för klubb fixare. Skall hyra stället hela sommaren, anställa bar personal och vakter o allt. Helt sjukt. Jag fixar promotion o bokningar. Jag har faktiskt inte sett stället än, men läget e perfekt, (skall se det nu på tisdag) precis vid Spree. Stort som fan e det också, 1600 kvadrat meter. Enda negativa är att jätte lyx klubben "Spindler und Klatt" ligger väg i väg. Deras motto lyder: Det kan aldrig bli för lyxigt. Nokia är deras huvud sponsor, o dom pumpar in fantastiskt mycket pengar där, vi har funderat på att kontakta Sony Ericsson, det skulle vara sjukt kul om det blev så... Clash of the titans på en bakgård i berlin. Kommer att kännas helt fel att ha sina polare som "anställda". Det e jäkliga bra konkurrens i områder också, from the top of my head kan jag räkna upp följande klubbar i närheten, Spindler und Klatt, Kato, 103, Watergate, Lido, Klub des visionäres, Maria, Postbahnhof, Arena, Jaam och dessa är inte små barer eller så utan ordentligt stora klubbar som alla är väl etablerade. Dessutom räknar jag bara klubbarna på samma gata typ inte i "området". Spännande innit?

Ladda ner:
Sommarens soundtrack: R.Kelly T.I & T.Pain - Im a Flirt

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Din polare Nose har börjat bli lite inne (åtminstone utanför den innersta kretsen) i Göteborg. Han hörs på klubb och folk wowar när hans namn nämns.

Gott ...eh, mos Jonas

22:18  
Blogger Leo said...

Oj! Sjukt oväntat, tror inte att han vet det. Hur fan gick det till? Koolt.

11:50  
Blogger Nose said...

Whuh? Vad finns det att spela, jag har väl bara gjort tre låtar? Jag är exalterad, mer info please.

11:53  
Anonymous Anonym said...

Var ute i helgen och hörde exalterade röster bland mina vänner som upprepade namnet nose...nose och förstod att det var en kille jag kände...
kanske är det en slump jonas, att det blev så, kanske hade jag hamnat i erat kompisgäng trots allt, men det finns en DJ som gärna kopierar och delar ut dina låtar... det är ju bra...eller?

15:17  
Anonymous Anonym said...

herrejävlar. ska hålla öronen öppna när jag börjar ge mig ut i gbg livet igen. Det dröjer ioch försig lite kanske.

/coma-guy

17:56  
Anonymous Anonym said...

ursäkta! Jag o Paul bor oxa i den den där balla nya baren pa Gormannstrasse! va fan.

18:47  
Anonymous Anonym said...

Hej, du verkar hemma på Berlin??
Om du är, vad kan du rekomendera?? Jag flyttar dit om en månad...

//Nina

21:58  

Skicka en kommentar

<< Home