måndag, maj 14, 2007

FREEEEDOOOM!

Leo, can you come with me to my office? Im afraid I have bad news, we will have to let you go.
- Oliver Tater

Fatta va skönt att jag ÄNTLIGEN blev avskedad! Perfekt time:ing också, nu den 16 kommer Hanna o sen den 22 kommer morsan, så jag har egentligen inte tid att jobba. Plus att jag skall på en liten resa den 1:a, du kansäkert gissa var, fast denna gången med en annan chaför. Det finns plats i bilen forfarande om du vill haka på.

Det enda som e lite jobbigt med det hela är förödmjukelsen, lite som att bli dumpad av en otrevlig o ful tjej innan man själv hinner göra det. Men det får jag svälja efter som nu när jag har blivit officiellt avskedad får jag fin A-Kassa. Roligt är att jag kommer att betala mina CSN skulder med pengar från tyska staten.
Har idag hämtat hem alla papper för att fixa min "Steuererklarung" aka delkaration. Enligt min preliminära uträkningar kommer jag att få tillbaka 650 euro. Nice.
Jag har aldrig jobbat en hel sommar och jag ville verkligen inte börja den vanan med ett jobb jag hatar.

Shit, jag har hojjat genom stan mitt på dagen o bara kännt mig FRI! No more strebern, kommer säkert att bli mini panikom en 4 månader eller så men jag klarar mig rätt länge ändå tror jag. Speciellt om man räknar med A-Kassan. Intressant är att man får lov att ha en "förmögenhet" och fortfarande gå på a-kassa i tyskland. Men bara för att inte sabba nått kommer jag att använda mitt svenska bank-konto när jag får betalt får "alternativa källor".

Och imorgon blir det "Arbeits amt" aka arbetsförmedlingen, undra om dom e lika rötna som i Sverige, i will keep you posted.

Woho, ARBETSLÖS igen!

4 Comments:

Blogger Nose said...

Saknar dig här på bajsjobbet!

09:15  
Anonymous Anonym said...

Grattis Leo!

13:45  
Anonymous Anonym said...

verkar inte som att man ska beklaga din arbetslöshet...

22:07  
Blogger Mattias said...

Leo din arbetsskygge djävel.

Klipp dig + skaffa ett nytt jobb snabbt som tusan.

08:04  

Skicka en kommentar

<< Home