måndag, februari 11, 2008

Lugn Helg?

Som sagt sa stannade vi inne pa fredag, pa Lördag var vi bjudna pa middag hos Helen. Vi länkar med Steven pa väg dit, hittar pa ett DJ namn till honom, DJ Cracker och letar i en halvtimma efter nagonstans att köpa cigg. Helen bor langt bort som fan, verkligen pa andra sidan stan, det tar ca 35 min enligt google maps att köra dit.
Det är nästan bara "Manhattan konst kritiker" människor hemma hos henne, men hon har 4 backar vodka, altsa 12 x 4 flaskor Smirnoff, sa alla pa festan har sin egen flarra sprit. Det e riktigt trakigt pa festen, eller det e egentligen inget fel pa nagon, bara det att det inte är nagon musik som spelar eller natt sant, man känner inte festen. Sa jag bestämde mig för att da kan man ju iallafall passa pa att bli full pa all gratis sprit. Efter ett par timmars sma prat med alla Vice assistenter o praktikanter och ett par gallerister sa blir det dax att ta farväl.. Vi styr mot Picnic.

Det är här nagonstans som mitt minne veknar, jag Steevn Toby o Case gar till taget, vi halsar ren vodka, toby berättade att vi hade en fäktnings match med tva fulla vodkaflaskkor som slutade i en vodka explosion, "It
was quite rock n roll acctually" sa han när jag fragade om det.

Sen blev det bara värre... Case tog hem mig, tydligen knapt medveten. Pa söndagen madde jag natt fruktansvärt daligt pa morgonen. Case hade kommit pa den briljanta idén att ge Toby (en kille som var involverad i en vodka fight) sin kamera för att ta party foton pa Picnic för vice efter som hon behövde ta han om mig.
Det visar sig när hon ringer till honom att ägaren till Picnic tog kameran ifran honom och att den nu var kvar pa Picnic.
Case o jag var inbjudna till Vice visning av "Heavy Metal in Baghdad" och den "exclusiva / bara 500pers bjudna" efterfesten med öppen bar, det e smart att ha öppenbar pa söndagar för da kan inte sa manga dricka... Hursom sa skulle hon fota där, jag skulle mingla bokare o promotors för Sweat X (vilket gick rätt bra!). Men det visar sig att Picnic inte är öppet pa söndgar vi snackar med hon som äger det och kl 17 idag kan hon fa tillbaka sin kamera. Det hela var en stor rör. Vi gick iallfall till Vicefesten och drack en gratis öl. Det var en riktig familja affär, alla var där, träffade typ alla "klubkids" i stan, alla var självgoda med dyra skor o limited t-shirts och det var en san där, "jag är här för att visa upp mig" fest. Rätt kul med andra ord.

Nu skall jag göra en Pask Rock affisch...

Etiketter: , ,