fredag, mars 07, 2008

frisky fridays


Vi lirade pa Galleri Loop Raum för American Express igar, riktigt roligt att köra lite lugna latar, grejer som man lyssnar pa i bilen eller pa hojjen när man cycklar hem lite sma full i sommar natten. Lite svensk mys electro pop, lite dubstep, hippster miami musik ja du fattar, plus alla latar jag nagonsin fatt av Suveräne DJ Crinan, Flying Lizzards o sant, ingen san där Animal farm collective skit dock. Det gick bra, alla hade kostym.
Jag skall lira själv för förstagangen den 15 pa the Villa, Case e i Paris nämligen. Om gigen fortsätter att rulla pa i denna takten kommer min ekonomi ga bra ganska snart igen, nu ligger jag i allfall 50€ plus, o nästa vecka kommer det inte lite mer pengar fran DJ gigen.

Ja, pa mandag gar s-bahn förarna ut i general strejk här med, vilket innebär att all kollektiv trafik star still, o du som känner Berlin vet att det inte är en liten stad. Jag har ingen aning hur jag skall ta mig till jobbet, det gar iprincip inte, speciellt när det skall regna 3 dagar nästa vecka.

>>Sa här gar S/U/M/Bus linerna nästa vecka.<<

Syd Amerika krisen pa verkar mig pa ett personligt emotionellt plan, det är jobbigt. Jag drömmer om det, i bland är min vänn Andrés med i drömmarna, för han är den enda jag känner fran natt av de inblandade länderna, det handlar inte om honom, han bara gar förbi i bakgrunden.

Jag har börjat drömma i tänka pa engelska innan svenska, och jag gör typ dumma Dolph Lundgren misstag när jag snackar svenska.

Igar köpte vi en säng, en riktig säng i trä med gavlar o allt. Vi köpte den bara för att mormor skall komma och bo hos mej, det e lite imponerande, 90 jord snurr gammal o pa väg till Berlin för en helg av klubbande o knark. Antar att hon är till räkligt gammal för att hantera det iallfall. Sa detta blir min första riktigt säng, har bara haft madrasser, ibland med ben tidigare. Det e roligt att bygga ett hem. Jobbigt o dyrt med. Speciellt jobbigt är det att komma överens om allt. Jag hatar att kompromissa, och om jag hatar att kompomissa sa finns det inget ord som beskriver hur KC ser pa det konceptet.

Etiketter: , , , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

hallå
jag vet förstås inte om nyhetsmedia i tyskland har belyst krisen Columbia/Ecuador/Venezuela
på något särskilt dramatiskt sätt.
Enligt Hugo Chavez (eller hans språkrör) infiltrerar CIA Columbia så till den milda grad att Columbia skulle kunna kallas lydstat under USA. Det är västfascismens sista utpost bland de splittrade sydamerikanska folken. Världsbanken har lagt krokben för alla dessa staters utveckling i femtio år (precis som i Afrika) genom att låna ut fantastiska belopp och sedan kräva tillbaka fantastiska belopp och göra staterna fattigare med pengar än de var utan. Venezuela har hjälpt de flesta av dessa stater att bli fria från sina skulder och fria från västs influenser och påtryckningar. Detta sticker förstås i ögonen på dom som blivit vana att skörda rikedomar från sina investeringar och nu försöker de på alla sätt att smyga in i de upproriska länderna för att lönnmörda under skepnad av olika "rörelser". Venezuela genomskådar sådant och vill inte ha ett rövarband anställt av och med soldater från Blackwater, nära sina gränser mot Columbia. De ställer en tuenhövdad vakt vid gränsen helt enkelt.
Det blir inget krig. Sov lugnt.
Om USA skulle få för sig något sådant så måste de ha tillgång till bensin och olja. Sådana möjligheter stoppas förstås genast från Venezuela och Iran och OPEC och Sovjet. Det har sagts förut både i sydamerikansk media och i asiatisk. "Ingen olja" om de anfaller någon av dessa allierade stater.
Men det är ju otäckt med krigiska insatser ändå.

peter
hälsa mormor

01:11  
Anonymous Anonym said...

apropå bvg-strejk: kommer ihåg när jag var så fattig så jag alltid tvingades gå mellan prenzelberg och xberg när jag skulle till malin. segt i regn, men utan 2 eurodioollars eller cykel så har man inte många val

19:43  

Skicka en kommentar

<< Home