tisdag, april 22, 2008

Göteborg är bättre än Berlin!

Inte helt oväntat sa kommer Aaron Lacrate till Sverige men inte till Berlin, jag har märkt att Berlinarna är riktigt daliga pa att plocka upp amerikanska artister som är pa väg till Berlin sedan jag började boka artister här. Rumble i malmö verkar snappa upp nästan alla intressanta akter Villa brukar vara bra pa det, pga av bla mej. Men när en av mina favvo artister kommer till sveriga lyckas jag komma till gbg en dag efter. men alla som bor i gbg MASTE FAN ga o see Aaron Lacrate när han kommer till Gbg, den 26 april. have fun!

mer detaljer: http://www.myspace.com/aaronlacrate

Etiketter: ,

15 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hey. trodde du skulle komma hit 1 maj? vilket datum är det som gäller egentligen?

hehe, jag borde gå och se den här snubben. ska se om man kan locka med sig någon.

19:13  
Anonymous Anonym said...

ja när kommer du egentligen?
den 26 är det Einsturzende Neubaten
...det blir maffigt

far

20:35  
Blogger Leo said...

ok, där var jag faktiskt inte sa tydlig, jag kommer den 1 maj, aaron lacrate e i gbg fran den 26 april till den 30 april om hans turné schema stämmer. Han spelar sessutom pa Johans favvo ställe, Kotiki i slottskogen. Det som gör mig mest upprörd e att det typ inte kommer att vara nagon där, ett häng hippsters som kommer att dansa lite krampaktigt o ett gäng hip hop killar som star o kollar pa hans "teknik" o inte har roligt.

Einstuerzende Neubauten? Dom släppte väl sisst senaste album typ ar 2000 eller? Varför turnerar dom nu? egentligen, varför turnerar sa gammla tyska band över huvudtaget?

jaja, har det sa kul där da!

10:27  
Anonymous Anonym said...

hoho..jag var helt övertygad om att det var ett fotokollage, alternativt rejält photoshoppad bild, da de bada ser ut som en sämre kopia av dig och casey. hahahahaaha

12:34  
Anonymous Anonym said...

Jag tror ändå jag vill dit, det som ligger på hans my space låter riktigt fett. Vi får väl se. Jag har aldrig varit på Kontiki men okey...=)

ja bilden är lite kul faktiskt.

13:44  
Anonymous Anonym said...

Jag vet, du har rätt Leo. Jag blir också upprörd, men vad ska man göra. Folk har ingen koll alls här.(den stora massan)

13:45  
Anonymous Anonym said...

Lacrate är i NY den 29 april
så det blir nog bara ett gig här...

Vilka andra gamla tyska band är det som turnerar?

18:32  
Anonymous Anonym said...

Jag bor i Gbg men vill inte gå på Aaron, jag kan väl få slippa :(

23:41  
Blogger Leo said...

Ok ok, jag sa inte att han skulle spela mer än ett gig i gbg. Jag tycker att Aaron ser rätt charmig ut...
Fucking Ramstein turnerar väl fortfarande, eller? O massa andra trötta tyska techno/elektro akter säkert... typ Kompakt killarna.

Ja, johan du måste gå på det gigget, det är ett absolut måste, det gäller alla andra det med! basta.

00:00  
Anonymous Anonym said...

Du har rätt Ramstein borde inte spela...de borde aldrig börjat ens, men Kraftwerk och DAF och Einsturzende är ändå konst och går inte att klassifiera enligt vad som är inne eller ute, ungt eller gammalt. Skärpning

16:10  
Anonymous Anonym said...

Elin ska dit skrev hon på ett mess till mig idag. då är det givet ju! Återkommer med en rapport live när du kommer hit.

Jag dricker ju inte så mycket nu så festen/kvällen lär bli lugn om jag inte kan lära mig att parta hårt nykter.

Ska se Jay-z 19 juni förresten! kunde inte hålla mig från att köpa biljett.

20:11  
Anonymous Anonym said...

Anledningen till att hålla igen med alkoholen är ju att jag ska springa varvet snart. Det lär inte hålla dock. =)

20:17  
Blogger Leo said...

ok... av nagon märklig anledning upprör denna posten manga tydligen, sa jag skall göra det lätt:
1. Alla i göteborg maste ga o se aaron lacrate.
2. Inga band som har spelat tillsammans i mer än 20 ar bör turnera. Dom borde hänga pa rock-museéum.
3. Kontemporär konst BLIR gammal, konst blir gammal. Men framför allt, kontemporär konst som tex ovan nämnda band. Jag kommer ju förstass alltid att tycka att RUN DMC är världens bästa band, men jag inser att det är lite gammalt vid detta laget. Skärpning.
4. Gött för dej Johan, det kommer bli fett, jag snackade med din kompis Simon om Kontiki ocksa sa vi länkar pa fredagen antar jag. skall vi komma hem till dej kanske?

14:28  
Anonymous Anonym said...

Det blir en fin helg. Klart vi kan vara hos mig. Tors dag är första maj som deras klubb är på förresten.

Jag är riktigt bakis idag men måste ta mig till kontiki. So much för löpträningen.

13:31  
Blogger Leo said...

just det ja, torsdag... mitt fel.

14:36  

Skicka en kommentar

<< Home