lördag, april 26, 2008

Spring has sprung!

Första gången jag blogger på en lördag på länge, eller det tror jag iallfall. Det e vår! Äntligen har värmen kommit till Berlin, allt har redan slagigt ut o så men det har varit hemskt kallt tills för några dagar sedan. Snart skall jag iväg o äta glass i parken med med en bög o hans hag. Men efter det då händer det som denna blog poste skall handla om, då skall jag gå o köpa blommor o jord o möbler o golv (?) till balkongen. Jag har redan konfererat med mina två tillitligaste källor (vad det gäller växter (mormor & mossan)) ang. detta utan att egentligen få så mycket resultat. Grejjer e den att jag vill ha krydd växter, i synnerhet koriander, och lite blommor alt anda bruks växter som klarar att stå ute utan sol. Solen når alldrig våran balkong nämligen. Så e det någon som har balkong inrednings tipps? Hur funkar det med klätterväxter (e socker bönor klätter växter?) egentligen? vi har en vägg som grovt uppskattat är 2m hög, den borde man kunna göra något med, måste man spänna trådar o sånnt?
Mattias hade något smart ikea trix för att få ett billigt golv till balkongen, någon som vet vad han gjorde? Jag fick någon länk någon gång men jag blev inte mycket klokare av det.

Har någon eftarenhet av sånt här?





ps, denna bloggningen ger fett med vuxen poäng.

5 Comments:

Blogger Mattias said...

Du har inte funderat på att fråga mig?

16:17  
Blogger Leo said...

du brukar alltid lammna sa ofullstandiga svar, sa jag drog mig lite for att gora det, tankte att nagon annan kanske kunde ge en tydligare beskrivning...

10:36  
Anonymous Anonym said...

vet ju inte hur stor balkongen är, men du borde definitivt ha ett sant där klappbord som man monterar fast pa balkongväggen, sa man kan dricka kaffet där pa morgen men att bordet inte stör när folk star och röker cigg där pa kvällarna. ikea-plats-sparande, typ. och ett plastdjur.

15:07  
Blogger Leo said...

ett plast djur kommer jag nog inte ha, jag tycker att dom är lite obehagliga, speciellt om banr har rört vid dom.

10:31  
Anonymous Anonym said...

Jag har svårt att tro att din balkong aldrig skulle vara belyst med sol, speciellt nu då den står längre och längre för varje kväll. Kryddor odlar jag i fönsterbrädan, petersilja, paprika och chilli. Funkar utmärkt, speciellt då bladkryddor oftast trivs i skuggigt läge.

17:48  

Skicka en kommentar

<< Home