söndag, september 03, 2006

1 september och mossan


Skulle träffa mossan efter jobbet på fredagen. Med raska steg gick jag från jobbet till Potsdam hauptbahnhof. Jag väntade på spårvagns hållplatsen (som vi skulle mötas på) i 45 min. Inget spår av henne. Jag börjar bli lite orolig men tänker att fan, ingen skulle våga sig på henne. Plus att jag var tvungen att köpa en massa sprit inför kvällens fest och alla affärer stänger kl 20.00, det tar en timma från potsdam in till berlin. Så, efter 45min ger jag upp och går ner och sätter mig på S-bahn. Och vem sitter inte på samma jävla vagn som jag stiger på om inte mossan!? Det visar sig att tålamod tydligen ligger i generna. Hon hade suttit på den andra (!?) spårvagnshålplatsen vid hauptbahnhof och väntat precis lika länge. Sikken jävla slump.

Här under följen shopping listan inför lilla kalaset:
2 flaskor (2 liter) Pitu
1 back öl. 33cl flaskor Becks.
26 st lime
1 påse krossad is.

Klämde i mig en frys pizza när jag kom hem och sen började jag dricka. Första gästerna var Jonas och, dömm om min förvåning, Lotta!? Visste inte ens att hon skulle vara i berlin. Det blev rätt soft, den enda av min tysk talande vänner som kom var Danny Bwoy. Och jag fick en skön mixtape och en flaska sprit som han drack up själv. Jag har aldrig haft så mycket sprit hemma förr (utan att planera fest, vilket jag iofs kanske gör nu efter som jag har så mycket sprit hemma... hmm moment 22). Vi var här till kanske 02 sedan drog vi alla till en fest hos Oscar, inkl mossan. Sket packade och spliff rökande ungdomar tog emot mossan som en naturlig del av omgivningen, rodrigo blev otroligt imponerad av att hon tog ett par bloss på en spliff. kunde inte sluta prata om det. Det var snurrigt, sedan runt 05 snåret började folk att droppa av, jag o mossan var hemma igen runt 06.00.

Kl 11.00 efter5 timmars sömn vaknar mossan och börjar försöka väcka mig. Sen pågår detta inferno av störningar av min sömn i två timmar. Så tycker iallafall jag att det var. Mossan sa att hon knuffade på mig en gång och sen en timma senare gick in i rummer och sa, -Leo?
Vi gick och shoppade lite, fick ett par byxor i födelsedags pressent. Träffade Hesam. Sedan gick vi hem och tog paus i några timmar.

Jag har ju nu officiellt slutat röka, och har därför under hela dagen gått o kedje snusat General Mini. Kan inte riktigt vänja mig vid känslan. Mötte upp med Hana och alex lite senare på cassiopeia, rökte lite spliff och drack lite cocktails. Sen gick vi o käkade mexikanskt i mängder.

I dag kommer Johan hit, kl 13.30. Morssan åker kl 15.00 och ikväll kommer Calixte hit och vi skall ha lite möte o snacka grimestep.

Måndag blir min första dag själv på jobbet, jobbar 08 - 18. damn!

håll tummarna.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

http://www.yfo.se/product.php?_task=product&product_group_id=143&product_id=4205

tror du att den här funkar till min dator? jag har mac 10.2.8

18:40  
Anonymous Anonym said...

detta är samma fast lite mer detaljerad info

http://www.dlink.com.sg/products/?pid=175

18:41  

Skicka en kommentar

<< Home