onsdag, november 01, 2006

Blandat

Det regnar idag, hela dagen. Det är skönt. Jag läste att det har snöat i Göteborg. Sjukt.

Min finska kollega berättade att han kom hem härromdagen och hittade ett brev från "Bruger Amt" (typ Försäkringskassan/Skatteverket). I det stod att han måste ta sin 9 åriga son till skolan och betala skol avgift. Grabben 20 bast och mycket chockad. Han har föståss inget barn och har ingen aning om hur Burger Amt fått för sig att han har det. Det står att han son är född 1997 samma år som han pass är utfärdat. Det e den enda kopplingen han kan hitta.

Så han gick till burger amt för att förklara för dom att han inte har någon son, dom krävde bevis, det är skol plikt i tyskland. Så nu måste han få papper från finska myndigheter på att han inte har någon son, vilket visar sig vara klurigare än man kan tro annars måste han betala skol avgift. Stackare...

Dom försökte sälja jul kort till mig i personalmatsalen igår, helt sjukt, det e ju inte vinter än på länge, fast det e det ju, det e ju redan november. O det snöar i Göteborg, det e nog två månader kvar till snö här fortfarande, vi har runt 15 grader på dagarna.

Imorgon kväll skall jag på fet dubstep klub. Freak Camp kör igen på klub Rudeboy. Det e lite som att gå på hemma fest att gå till deras klubbar. Alla känner alla och det e almänt mysigt. Skall passa på eftersom jag e ledig på fredag.

Dom kommer och städar våra kol ugnar nu på måndag, sedan kan vi börja elda för fullt, och eldas skall det, det e svin kallt i lyan. Anne bara skratt åt mig när jag sitter o fryser.

- Var för har du inte jackan på dig?
- Jag vill inte ha jackan på mig!
- Det e ju vinter!
- Vi e ju innomhus!

Hon tycker att det e helt normalt att ha jacka på sig innomhus halva året, men sen komsumerar ju en svensk lika mycket energi per år som fem genomsnitts europeer. Nu skall jag planera mitt run i 3D på ikeas hemsida.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det snöade i Göteborg
för att världen håller på att gå UNDER

02:59  
Anonymous Anonym said...

jag i min tur försökte återvända till göteborg... satt på centralen i sthlm i tre timmar innan de meddelade att allt var inställt och att man fick vända sig till kundservice. Varpå 900 människor ställde sig i kö till kundservice där det jobbar 4 personer. Jag sket i det och nu finns det förstås inte plats på ett enda tåg till gbg på flera dar. Ska pröva min lycka på bromma flygplats idag och se om jag kan haka på nåt flyg. När ska SJ lära sig att det snöar VARJE ÅR!!!!!!!!

10:58  

Skicka en kommentar

<< Home