torsdag, november 02, 2006

Förjävlig dag.

Glöm det jag skrev igår. Första köld knäppen kom inatt. Frost på rutan. Jag sov med t-shirt, tröjja, byxor, ragg sockar och täcke. Jag vaknade av att jag frös så att jag skakade.
Innan måndag kan vi inte börja elda i våra ugnar nämligen, på måndag kommer dom och städar ur dom, så att det blir bra dra i dom.
Mitt fönster läcker in lite vind. Måste flytta sängen från fönstret. Omgående. Träden e fortfarande gröna här, med det var -1 grad när jag stack till jobbet.

Anledningen till att det blir kallt i berlin är för att det e så platt att de sibiriska vindarna gillar att sticka ner hit o jävlas.

Min näsa var knall röd när jag vaknade. Kändes som att jag var förflyttad till 30-talets berlin iställer för 2006. Vi har iallfall ett halvt ton kol i källaren. Ska köpa ett el-element imorgon. Skönt att vara ledig en fredag, förra fredagen var jag sjuk. Och på måndag kanske det kommer en ny tjej till jobbet som skall sitta o lyssna på mej när jag svarar i telefon.

Min nya kollega Janne är ungefär lika nördig som jag, vi snackar mp3 spelare, tv serier och allsvenskan (här bluffar bara ajg mig fram).

Mmm, en öl på s-bahn efter jobbet. det förtjänar jag. Jag hatar mitt jobb. Jag vill bara här ifrån så snart jag har stigigt in. Du känner säkert igen dig. Men föreställ dig att du jobber på ett moraliskt svår försvarat företag där det enda kunderna vill är att kalla dej för hora och skrika o hålla på. Det är aldrig en bra start på dagen.

- DU TAR MINA PENGAR GE TILL BAKA DOM ANNARS DÖDAR JAG DEJ... JAG SKA HITTA DIN MORSA!

eller:

- HUR TROR DU DET KÄNNS ATT BLI VÅLDTAGEN I RÖVEN EN GÅNG I MÅNADEN? HUR FAN TROR DU ATT DET KÄNNS VA?! DET KOMMER DU ATT FÅ VETA NÄR JAG HITTAR DEJ!

Det var bara ett litet urval av vad jag har fått höra idag.

ha det bra!

5 Comments:

Blogger Nose said...

Ja vi hade ju fett med värme på Schievelbeinerstrasse, det här blir ditt verkliga eld-dop, eller is-vaks-dopp eller vadihelvete det nu blir, men sen blir du en man iallfall, en riktig man alltså, typ finsk. I vår är du finsk. Otäck tanke.

Hela ditt kontor töms ju nu, alla kommer över till den goda sidan. Det enda man behöver stå ut med är danskar som man inte förstår, men när man försökt installera drivrutiner i en timme med dem så är de jätteglada tillslut. Inte så att man känner att man tillför nåt till samhället, men inte heller att man knullar folk i röven (folk som inte uppskattar de, och vill knulla tillbaka, förutsatt att man inte uppskattar det).

De e najs.

20:05  
Anonymous Anonym said...

stackare... i prag är det oxå svinkallt, vår gasvärme är trasig fastän vi har haft underbara tjeckiska hantverkare som inte pratar ett ord engelska här fyra gånger för att fixa den och det drar från varenda vrå.. nu har iaf vår landlady varit här med tre el-element.. så nu kommer nog propparna att gå snart, alla lampor blinkar..jag älskar öststatskvalitet..

21:06  
Anonymous Anonym said...

Jag sa ju att värlen håller på att gå under i går ju...

22:46  
Anonymous Anonym said...

okej...jag hadde oxå en förjävlig dag...slutade i katastrof pisspackad på stage gråtandes i typ en timme...men va fan livet går vidare! men note to myself ingen mer fernet och bli inte ledsen på din stammiskrog... och kom ihåg att betala...

16:16  
Blogger Leo said...

det blir bättre...

11:04  

Skicka en kommentar

<< Home