onsdag, december 20, 2006

The Departed, åh nä.


Glömde att nämna att jag såg den frunktans värt dåliga filmen The Departed härrom dagen. Den är ett stort fiasko i Martin Scorsese's i övrig imponerande merit lista.

Filmen är lanserad som en thriller, men är mer en fars. Eller kanske en Action komedi, allt som saknas är Martin fuckin' Lawrence. Killar springer in och ut ur dörrar och folk bli skjutna i så hög hastighet att man inte kan undgå att dra på smil groparna. Fattar inte hur någon kunnat ge denna här skiten en bra recention. Jack Nicolson är som vanligt bra, men i denna filmen spelar han inte någon roll, han spelar sig själv får jag känslan av. Det blir förståss inte bättra av att töntarna Damon o DiCaprio är med. Förvånansvärt nog är DiCaprio den mest övertygande skådisen, vilket nog säger en hel del om kvaliteten på rullen.

Skulle nog inte en ha lagt tid på att ladda ned den, ännu mindre de 5 euro jag fick betala för att se den. Ok, jag skall inte vara så taskig mot dom, framstår som värsta röven nu. Jag skulle kolla på den on den gick kl 16 på nyårdagen. Nuff said.

6 Comments:

Blogger Mattias said...

DiCaprio är ju Scorseses nya butty boy sedan DeNiro blev för gammal. Bringin out the dead är med största sannolikhet Scorseses sista bra film. Han har blivit kass helt enkelt.

19:09  
Blogger Rebel Commander said...

Nej, THE AVIATOR var väl fan bra?... Och vad är det för fel med DiCaprio... Damon har ju någon lätt defekt. Förstår mig inte på er.

13:07  
Blogger Leo said...

jag tycker inte ens att bringing out the dead e bra, men det har nog mer med mitt hat mot Cage att göra än något annat. Kan inte konsentrera mig på nått annat än hans ögon som håller på att ploppa ut. Tänker att en liten tax kanske springer fram, viftat på svansen och slickar lite på ögat som ligger på golvet. Puppillen expanderar...

Och ja, aviator är bra på samma sätt som the gladiator e bra. Svulstig episk jul film.

14:40  
Blogger Mattias said...

Aviator e väl OK, men det är ingen riktigt SCORSESEfilm som dom skall vara. Aviator hade lika gärna Spielberg kunnat göra känns det som, jag har iofs inget emot Spielberg, men han e inte Scorsese. På något sätt rubbades mitt förtroende för Scorsese när Kundun kom, den är så äckligt politisk korrekt. DiCaprio är helt klart en bra skådis med integritet, men jag blir ändå lite arg när han sitter på presskonferens med Scorsese och pratar om att dom har ett nytt projekt på g tillsammans och har ett nöjt leende i ansiktet. Mästerregissörer får gärna använda sig om flickidoler, men dom skall fan inte ha projekt tillsammans.

22:01  
Blogger Mattias said...

av flickidoler menar jag naturligtvis, har haft en del problem med prepositioner på sistone, och med singularisering av latinska ord i plural. Ett forum flera fora... ett forum flera fora...

22:03  
Blogger Rebel Commander said...

Kundun vill man passera till det anala.

20:44  

Skicka en kommentar

<< Home