tisdag, december 12, 2006

Företagets jul fest och Tyska polisen

Jag vaknade med stora blåmärken över hela över kroppen, ömma muskler och en bakfylla som är svår att knäcka.

Det har tagigt lite tid för mig att återhämta mig från helgens äventyr så låt mig ta det från början.

Fredag - Vi har "Jul fest" med kontoret. Direkt efter jobber lomar alla iväg mot en traditionell tysk restaurang vi får 3 gratis öl per person, efter som flera i mitt "team" är mammor o pappo
r och/eller kör bil ger dom bort sina gratis öl till mej efter som jag är svensk och tydligen behöver mycket mer att drick än normala personer. Med fickorna full av öl kuponger placerar jag mig strategiskt i baren. Barfly. Det är uppenbart att många som är där inte bör dricka alkohol över huvudtaget, detta på pekar jag glatt vilket resulterar i att dom tror att det är en tävling (mental note to myself: gör inte så igen.) och dicker ännu friskare än tidigare. Ett par timmar förlöper av trevligt beteende tills det första konstiga händer. En av min chefer kommer fram till mig o frågar:

- Are you John?
- No
- Are you John?

- No
- Are you John?
- Yea, ok...
- Wanna smoke some weed?


Sagt o gjort, jag, holländaren, chefen och en till lirare smyger ut och gör det vi skall. Jag ger upp lite före de andra för att det e på väg att eskalera.
När holländaren kommer tillbaka och sätter sig brevid mig och den riktige John händer nästa konstiga sak. Plötsligt från ingen stans säger han:


- You guys bore me!
- Well, i apriciate your honesty, i mean, that is a quality i really admire in you. Säger John.


En litenstunds tystnad.

- You have offended me!

Skriker holländaren och tar alla sina grejjer och springer ut ur lokalen och hem.
Överraskade sitter vi kvar och tittar på varandra, vi försöker reda ut vem som hade sagt vad utan större lycka.

Festen forsätter och nu e det kareoke och tombola i bakgrunden, inget som intreserar mig. Dom ropar ut att holländaren har vunnit en mp3 spelare. Synd för honom.


Vår super maskulina afrikan har varit rätt otrevlig mot mig hela kvällen, nu kommer han fram och vill att vi skall gå och dansa till trattis tysk list pop på det lilla dans golvet. Jag vägrar. Då börjar han smeka mig längs låren och viskar afrikanska raggnings repliker i mitt öra. Jag blir så förvånad att jag inte vet vad jag skall göra. Normalt sätt brukar jag vara rätt bra på att hantera sådana situationer, med detta var over the top.

Tvingar Jonas, john och ayesha att dra, vi skall till Annes kontors fest. Det e nån sorts indie rock tillställning. Det tar otroligt lång tid för oss att ta oss dit, vi är alla rätt rediga, och en resa som skall ta kanske 20 min tar ca 90 min. Under den tiden hinner vi köpa X antal öl och ett gäng shottar, fernet o jäger.
Jag möter upp med några polare på vägen, tjackar dyr champagne och forsätter festa där, anne är i sitt esse, efter nån timma på festen håller jag på att dö så jag ursäktar mig och drar hem.


Lördag - Klockan åtta ringer det på dörren, John kommer. Jag och Johan är redan pepp som fan,ett 6-pack Beck's, 4 flaskor bubbel, en flaska Fernet och en flaska Putin vodaka, (vilket förövrigt måste anses som en ganska trendig vodka efter Putins frekventa media upmärksamhet på sisstonde) räcker precis för tre törstiga killar. Sen bär det av. Jag minns inte mycket av kvällen, typ: AB_D_F___J___N_____ osv. Vi har en "dance off" i mitt rum, vi e som kokain stinna rockers. Tydligen hör Johan att nån ringer på dörren, utan att berätta det för oss andra lover han grannen att sänka volymen, han glömmer förståss det lika fort som han kommer tillbaka till rummet. Någon kastade stolar ut genom fönstret.
Sedan knackar det på dörren igen, jag öppnar iklädd Kangol keps, svarta pilot glasögon, vit "wife beater" och jeans. Det e polisen, jag fattar vad det handlar om och säger att det e lungt, (hör att dom stänger av musiken i det andra rummet) vi e på väg här ifrån. Dom vill komma in och kolla i lägeheten.

- You aint coming in with out a warrant säger jag.

( Dom är tyska poliser och fattar nog inta vad jag säger)

Jag sätter upp armarna och skakar på huvudet. No, no entrance. Här ver jag inte exakt vad som händer men plötsligt är jag involverad i en avancerad brottnings match med de båda poliserna som har dragna batonger. Jag blev lite förvånad, jag har ju lyckats bråka med poliser i sverige tidigare och har aldrig haft en chans, över huvudtaget. Tyska poliser verkar inte särskilt vältränade efter som jag band up dom i en god minut i dörren iallafall. Jag försöker inte säga att jag har blivit starkare, för det har jag inte, utan bara att svenska poliser e farligare än tyska. Jag blir hur som helst upp tryckt mot väggen och lite på pucklad. Jag ser Johan o john komma ut ur rummer med bara över kroppar (!?). Poliserna ger sig och drar, jag skriker svordomar på svenka och engelska efter dom.

Sedan ger vi oss iväg mot klubben, denna passus mins jag inte alls. Har fått allt åter berättat för mig. Tdligen lutade jag mig mot en inte allt allt för glad med resenär och förklarade att alla hållplatser var likadana, att man inte kunde ta sig någonstans fysiskt endast i sin själ eller nån annan skit som liknar det. Jag bad dock om ursäckt innan jag gick av vagnen.
Allt detta forfarande med solglasögon på, nu ett annat par, gucci kopior som franska super producenten Marvy da Pimp glömde när han bodde hos mig i september.

Jag vet inte vad som hände inne på klubben, jag vet bara att jag vaknade med stora blåmärken över hela över kroppen, ömma muskler och en bakfylla som är svår att knäcka.

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fan va du e tuff... Du var inte lika tuff med poliserna i San Fransisco, Bay Area. Men minst lika tuff med gränspolisen i Tijuana.. Jag var mest blond, "You want to see my Visa-card?" Hahahaa, I miss you baby!

15:49  
Anonymous Anonym said...

haha, det här blogg-inlägget livade verkligen upp eftermiddan på det icke-med-namn nämnda företaget!

16:00  
Blogger Rebel Commander said...

shit! hur kunde de "ge upp"? det låter inte alls realistiskt. i Sverige hade de ju fan stormat lägenheten. hur långt har avnazifieringen gått egentligen?...

16:25  
Anonymous Anonym said...

haha, du hindrade ju en tyken tysk tjej att cykla på trottoaren. hon blev helt vansinnig, och du kaxade dig som fan. Det var festligt. Sen gick du och jag en liten våldspromenad i Berlin innan vi lugnade oss och hoppade in i taxin. Har jag för mig. Nu är jag i gbg. jobbet är lika trist som vanligt, men det går helt okey. Upp kl 6 i morgon, fy fan

23:52  
Blogger Rebel Commander said...

Johan! hör av dig din gamla lirare

11:05  
Anonymous Anonym said...

med bara överkroppar??

15:05  
Anonymous Anonym said...

just det
bara överkroppar...?

16:20  
Blogger Leo said...

just det. Med baraöverkroppar!

09:31  
Anonymous Anonym said...

vaddå bara överkroppar? vart tog deras nedrekroppar vägen då? man kan väl inte promenera runt endast med en överkropp! sluta knarka!

14:38  
Anonymous Anonym said...

Det är ingen som knarkar. Sånt är ju olagligt..;)

Rebel: Jag har skickat sms till dig. har du fått det? förfest hos morten ialla fall i morgon.

16:54  
Anonymous Anonym said...

Blev alldeles matt av det här inlägget men det var sjukt kul att läsa om firmafesten

11:02  
Anonymous Anonym said...

Achtung, bitte! Mehr davon! va rolit!

21:57  

Skicka en kommentar

<< Home