söndag, januari 28, 2007

Bread n Butter Berlin

Japp, vi var framme, framme vid slut bossen, inte helt utan komplicationer. Jonas bangade, hade tydligen värsta huvudvärken. Så jag fick kalla in förstärkningar aka Johan, en sjukt bakis johan som inte fattade något men som tyckte att det kunde vara nice med lite gratis prylar.

Vakterna stoppade oss med en gång,
- Are you visitors or professionals?
- Pr(a)ofessionals.
Tystnad... vakten kollar kritiskt på oss, något måste göras.
- We are here to registre, talked to Andrea Steinke.
- Do you have an invitation?

- Yea, sure. (sanningens ögonblick)
- Welcome in sir.

Han drog undan ett svart skynke.

- Registration is on your left side.

Föga anade jag att vakten bara var en miniboss, kvinnan bakom registrerings disken såg sträng men vacker ut. Hon bad om visitkort (check) och företags info (check). När hon kollade på visitkortet sa hon.

- It sais nothing about fashion here?

Stärkt av framgången hos vakten svarade jag samtidigt som jag pekade på visitkortet.

- Its the name of the brand right there darling.

Och hon bara tog det, vi fyllde i formulären, jag fick påminna johan om att inte skriva sitt riktiga namn utan Jonas Bogsson. Han skrev fel hela tiden och det såg ut som om en 5åring hade skrivit. Speciellt signaturen, jätte konstig och stel...haha. Och att jag o johan skulle vara bröder också. Men dom köpte det, and we where in!Fett stort var det du, tre våningar som du kan se här... massa shyssta kläder, ortoligt vacka människor, jag o johan var lätt ankungar. Det gick runt fotografer o fotade alla besökare men dom hoppade över oss helatiden. Lika glada var vi för det... det gick runt modell tjejer och guidade folk, inkl oss, typ här kan du köpa champagne o här ser du vår kollektionen från Jaque de Vaillies... skit flörtiga tjejer, dom måste fått bra betalt/massa knark asså.
Det e gött att behndlas lite som om man är viktig, speciellt när man luras att vara viktig. Gratis fotmassage, vi fick lite drinkar, Lewis trodde att vi var inköpare så dom bjöd oss på öl.
Massa konstiga montrar som tävlade med varandra. Johan var sjukt nöjd, jag var mycket nöjd. Vacka människor gratis drinkar och en massa sköna kläder. Hoppas att det e BBBerlin varje lördag. Vi fick se allt man kan förvänta sig.

Top 5 saker jag o johan fick se som inte var menat för våra ögon:
1 En Asiat i hotpants som hällde champagne över sin stjärt o smiskade sig (klacka röven).
2 Inspelining av en mjukporr film.
3 En 40+ fashionista som drog kokain genom en dollar sedel.
4 En mode mässa.

5 En jätte stor sko gjord av leksaker.

Vi blev också inbjudna, per automatik, till "den mycket exklusiva BBB efterfesten på Cookies". Enda problemet var att jag redan hade lovat att gå till Data MC's releasefest, till Vice festen och till "Chew the Fat" där danny bwoy spelade OCH hade satt mej på gästlistan. Och alla vet att det e helt menings löst att göra 4 klubbar på en kväll. 2 e ok, 3 e gränsen. Sikket lyx problem enna... Efter ett par timmar på BBB gick vi hem o åt. Det blev en bra kväll med två klubbar kryssade (DataMC o Cookies), ett möte fixat, och ingen söndags ångest. Wee...Leo Hwak & Jonas Bogsson

Ock, föståss, som avslutning, här kommer en liten bild som sammanfattar lördagen, i över kant kan du se dom fina visit korten Leo Hwak hade, den nica t-shirten som jag skaffa o lite annat smått o gott som vi plockade på oss, ja pappret är pressreleasen som du kan läsa i förra inlägget.

6 Comments:

Blogger Leo said...

Så här kan det gå när man inte läser så noga om Bread and Butter Berlin...

Leo says:
nu e jag klar med upplösning inlägget...read it and weep

bicboy says:
i will

bicboy says:
"En Asiat i hotpants som hällde champagne över sin stjärt o smiskade sig (klacka röven)."

bicboy says:
Jeeeeze!

bicboy says:
var såg ni det?!?!

bicboy says:
"Inspelining av en mjukporr film." även det alltså?

Leo says:
japp!

bicboy says:
herregud, en smörgåsmässa med mjukporr och kokain?!?!

Leo says:
haha smörgås mässa

bicboy says:
var det inte det?

Leo says:
haha, fashion my friend

bicboy says:
ok makes more sense

Bästa missuppfattningen i år.

15:59  
Anonymous Anonym said...

förutom att ni är coola som frostis
så tycker jag att ert koncept lät väldigt bra! inte för att jag vet om det finns något "bounce" i Baltimore... men what the heck... realisera er idé... ni är ju redan registrerade!...
böckerna är på väg hörru

Peter

16:13  
Anonymous Anonym said...

vad?? fanns det ett barn på den där knark-mjukporr festen?? inte bra. inte alls bra.

17:55  
Blogger Nose said...

Glad och ledsen över att jag inte var där! :)

22:23  
Anonymous Anonym said...

som kompensation för foto-incidenten samt missbruk och olovligt nyttjande av märkesnamn förväntar jag mig att alla avsnitt av twin peaks skickas ner till mig inom närmsta framtid, så kommer inga vidare åtgärder att tas

20:51  
Blogger Rebel Commander said...

Leo, är du världens roligaste människa?

16:35  

Skicka en kommentar

<< Home