fredag, januari 19, 2007

Orkan


Det var orkan i berlin igår. Tydligen den värsta stormen i Berlin på 10år. Men det var inte mycket med det. 1000 brandmän stod beredda. Vindstyrka på 33 s/m. Eller 120km/h som dom föredrar att beskriva det här. Det som hände var att ett par parasoll välte. Det regnade på bra ett tag. Och det blev mycket varmare, jag gick till Pauls födelsedags fest i bara tröjan, kl tio påkvällen och då var det en ganska lång promenad.

Jag har lugnat mig efter rån ångesten och fixat o grejjat med polisen, Johan är ju här nu, den lelle skojaren. Och han hade med sig en massa roliga historier från Göteborg. Första kvällen gottade vi oss bara i historier. Ett klassiskt väst svenskt arv.

Har tränat mycket denna veckan också. Börjar märka resultat, det e rätt kul. Oväntat kul. Fast jag känner mig ju skit töntig ändå. Det e min fars rock arv som gör sig påmint. Men till och med han har ju gymmat så... Times are a' changing.

Lördag skall jag på Data MCs release fest. Skall bli spännande. Och tro det eller så börjar det hända massa grejjer med grimestep projektet. Vinterdvalan börjar lägga sig.

Det e så varmt här va. Känns som om vintern kommer komma i mitten på mars. Så får vi sommar i September. Har fått mail av en snubbe i gbg som skall ordna stor dub festival, kanske skall jag hjälpa honom, då kommer jag hem en sväng till sommaren. Och jag planerar att åka till Cphg i mitten på mars... Sine, Patrik hör upp! Och om du vill möta up där så skicka ett mail...

Jag mår jätte bra och rätt kass på samma gång. Härlig känsla... som en renesans mäniska. Iblan när jag går runt på gatorna här låtsas jag att jag är en. Eller kanske in renesans, mer tja, 1920-tals filosof. När Berlin hade sin förra storhets tid.

Och, ja. Jag måste nu spionera på dom som e i mitt team, jag gick på utbildning igår. Ush, det gå mej verkligen emot att vara mentor. Jag har aldeles för mycket arberar moral i mig.