torsdag, februari 01, 2007

Grupperingar


Ursäkta blogg torkan de senaste dagarna. Men jag tycker att jag kompenserade det ganska bra med tre poster i söndags, jag hade iofs mycket att berätta då.

Jag har kommit till insikt om att det i mitt team på jobbet, finns väldigt intressanta historier om vad de har gjort innan de hamnade här. Som exempel har vi en lesbisk excon, en weed pusher (riktigt omfattande verksamhet, 50 kg i veckan), en finsk lestardian, en smått exentrisk, intellektuell ung man, en tysk trucker hora o så jag. O det gänget skall jag försöka få att uppfylla företagets krav.

Var på Transmediale 07 igår o lyssnade på hur jorden låter. Såg en jävligt rolig film också om Hasseloch, en liten stad i västra tyskland som speglar hela tysklands sociala topografi. Det vill säga att finns det 13% Turkar i hela tyskalnd så finns det 13% turkar i Hasseloch. Staden kallas för tysklands mest normala stad. Det har ett företag tagigt fakta på och erbjuder staden som testmarknad för stora företag. Ex, vill Nestlé lansera en ny sorts flingor i tyskland så kontaktar dom det företaget, dom i sin tur, ser till att media exponeringen blir lika frekvent till dom som om Nestlé körde en lands omfattande kampanj, ser till att varan finns i butikerna, OCH dom registrerar konsumenternas köpmönster så att Nestlé kan få reda på vilket marknadssegment som attraheras av produkten. Det e ca 3000 hushåll som är registrerade, och alla deras köp skickas till en serverhall och analyseras o sparas.
Dokumentär teamet följde med några av dom som bodde i staden, varvat med intervjuer av grundaren av analys företaget.

Jage taggad som fan inför TTC i helgen, tråkigt nog har dom inte tid att bli intervjuade.
>> http://www.myspace.com/inbedwithttc <<

En polare snakkar om att köra en feet sommar klubb, det finns ett "slott" längs Spree strandens södra sida (ix-berg), dit vill han dra en en 20 x 40 meter pråm o göra ute servering o lounge häng, sen skall man kunna gå rätt in från pråmen till understa våningen av tre, understa är fortsatt bar o lounge, sen e det två dansgolv. Och det fina är att han frågat mig om jag vill göra bokningarna... hoho DET kommer att bli sommarens häng... Ears, J.U.S.T.I.C.E, DJ Netik, Suveräne DJ Crinnan (om han inte är rädd för tyskt fängelse fortfarande), Mapei, Ed Banger, Dirty Canvas... ja, som du fattar blir det grymt bra. Han vill även ha 2-3 speed boats som åker o samlar upp folk från typ hackesher markt. Om det händer blir det förryckt, ofta e det ju mer snack än verkstad med folk.