tisdag, februari 27, 2007

Metal A&R

Intervjun igår gick bra, förutom att jag fejkade tyskan, genom att nicka, le, säga Ja ja och Genau med efter tryck trots att jag inte riktigt fattade vad dom sa. Som tur var kom tjejen från Kanada in precis när dom började ställa för mycket frågor och alla bytte till engelska. Blev lite stolt över min engelska när dom trodde att jag var från england o inte från Sverige, som det förvisso stod i mitt CV, men men.

Efter som dom var lite hippa skivbolags människor hade chefen förståss en sån där liten väsk hund. Jag råkade olyckligt nog sparka den lilla hunden tvärs över rummet det första jag gjorde när jag komin, fick be om ursäkt i typ två minuter. Hunden låg på golver o gnydde. Så jävla George i Seinfeldt.
Efter det gick det dock bra, jag snackade på i vanlig ordning o försökte sälja mig själv. Det visade sig att det inte riktigt var den tjänsten jag trodde det var utan mer något av en A&R (artist &
repertoire/ talangscout) tjänst. Så får jag jobbet e det nu-metal o hardcore som häller för mig i framtiden. haha. Jag misstänker dock att dom fattade att jag inte e så metal. Dock håller jag tummarna, för lönen e lätt värd.

Sen berättade jag hela historien för DJ Absurd (dubstep, grime skalle) o han sa bara - Shit, Hardcore e min grej! o började lista hardcore band o grejer. What you dont know...

Nä, nu skall jag leta andra jobb och läsa koranen. Jag försöker blidka Alah för att höja min chanser. Om Alah vill skall jag få jobbet.

"Och vi gåvo Mose följande uppenbarelse: Slå med din stav i havet!
Och havet delade sig, och vardera hälft belv som ett stort berg,
Och dit förde vi de andra.
Men vi frälste Mose och dem, som följde med honom, allesamans;
Sedan dränkte vi de andra."
Koranen 27 suran 63-66

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Underbart!

11:03  
Blogger Rebel Commander said...

Ha-ha. Hunden flög över rummet!

14:18  
Anonymous Anonym said...

grymt!!! håller tummarna!
f ö, Allah stavas med två L :-)

16:03  
Anonymous Anonym said...

jo, allah stavas vanligtvis med två l. Dock är det ju ursprungligen ett arabiskt namn, skrivet med arabiska bokstäver. När man "översätter" arabiska ord till västerländskt alfabet så är det oftast upp till den som gör det att avgöra vilken bokstavskombination som LÅTER mest som det arabiska ordet. Därför kan man ofta se olika västerländska stavningar på arabiska ord/namn. Alah med ett l kan alltså anses vara en lika adekvat stavning som med två.

15:29  
Blogger Leo said...

tack e!

09:37  
Anonymous Anonym said...

Hi there, after reading this amazing paragraph i am also
happy to share my know-how here with mates.


my homepage Juicers Reviews

08:20  
Anonymous Anonym said...

Thank you for any other informative website. The place else may just I am getting that type of
info written in such an ideal method? I've a undertaking that I am just now running on, and I've been on the glance out for such info.



Here is my website - christmas shopping

22:29  
Anonymous Anonym said...

My partner and I absolutely love your blog and find many of your post's to be just what I'm
looking for. Would you offer guest writers to write content
for yourself? I wouldn't mind publishing a post or elaborating on some of the subjects you write about here. Again, awesome weblog!

My web page ... as seen on tv

17:06  

Skicka en kommentar

<< Home