fredag, april 20, 2007

Shit pohmes...

Två timmar sen till jobbet idag. Lyckades dock sätta record tid, 30 min exakt från sängen till kontoret. Måste byta jobb, en kollega har hittat ett job med samma lön, närmare mej och med bara 4dagars vecka. Skulle vara perfa! Tydligen behöver som svenskar och holländare. Skall snacka med dom andra svenskarna och holländarna, vi kanske kan få jobb allihopa där, då har vi jävligt bra förhandlings möjligheter här, 400 euro mer per månad, annars får ni stänga holländska och svenksa supporten för två stora kunder i över tre veckor. Hows that for a bitch. Kan bli bra. Jag funderar iofs på att starta egen ändå. Har hållt på o gjort skit jobb lite för länge nu. Dax för nått jag faktiskt gillar.

Har gjort lite budgetar o kalkylationer för hur jag skulle kunna överleva på egenhand. Ett just nu mycket lockande alternativ e att starta en liten espresso/öl bar. Kanske på en 50-60m2. 7 bord en barista mycket njutning. Om jag skall göra det behöver jag ta ett banklån på 10.000 euro, vilket e rätt safe, kan jag betala tillbaka på tre år. Och jag måste stanna här i minst två år eftersom jag vill skaffa en ny mobiltelefon och bindnings tiden är 24 månader. Bästa anledningen ever att stanna i ett land jag vet!
Nä, men kombinera bar/café med skivbolaget och alla grafiska små jobb jag gör (får betalt mellan 50 - 2500 euro per job), plus att man kan köra lite events emellanåt. Anställa en arbestlös, man får 900/månaden för det, så betalar man honom 800/månaden. Låter berlins stad betala av ens amorteringar. Har ju redan plöjt mig genom en massa skatte literatur. Dessutom kan jag mobilisera alla svenskar i berlin, köra import firma för mat, köra svenska kval matcher på storbilds skärm, sälja snus under disken. Klart att det e lite risky (Mossan, bli inte orolig nu), men om man inte har en insats får man aldrig spela poker.
Enligt min budget skall jag nog klara att ha två löner á 1500 per monad och täcka alla fasta kostnader. Det e en rätt låg lön men om man jobbar hårt.

Ikväll är det afterwork sen Queer fetich fest på festsal x-berg. Imorgon peppar jag hårt för, Golidelocks o Coconut Twins på 103, OCH förfest hos mig. Wo fuckin ho.

Trillade in i tre random indie-pop svenskar igår som jag bjöd in till min fest på lördag.

Shit, igår flödade verkligen champagnen... good god.