måndag, maj 21, 2007

Förr Förrahelgen.

Förra helgen kantades av katastrofer, först o främst blev jag avskedad, det var iofs helt ok. Sedan gick jag till Bootylicious, Berlins älsta Bög hip hop klubb som nu firade 10års jubileum. Kul kul tänkte jag, det brukar vara helt sjukt där. Men nej, halvtomt o hits från 2004 som du kan se på fotot under.
Hade hört talas om en design mässa/tradeshow som lät jävligt bra som jag drog till på lördagen. Det var inte bra, inte bra alls. Det var riktigt pinsamt, plus att det regnade och alla blev blöta.
Som du ser här:
Senare på kvällen ville jag gå på LoudGraphix en "musik möter grafiskdesign" vernisage, men det blev för sent och jag var tvungen att gå på en födelsedags fest i stället. Då hände iofs en jävligt rolig grej, denna går ut till Matte som älskar skyltar:
HORA: Italienska & Franska Specialiteter, Vin & Delikatesser.

Jag har väntat jätte länge på att hitta denna skylten. Och den är precis så skamlös som jag förestälde mig den. Födelsedags kalaset var apa trist och låg as långt bort. Drog till Kastanjen allé på hus fest o hänge med den här sköna katten:Som vanligt med denna ligan var husfesten full rulle, vi fick också ord att det var CP stor svartklubb på gång vid "Gleisdreieck". Drog ihop alla bra, 14 pers. Så nu skulle jag o jonna lotsa 14 packade utlänningar genom halva berlin, jag var så säker på att vi skulle vara typ 3 kvar när vi komfram.F.v: Okänd Jewfro, Svensk bög. N.r: Trist amerikanska, Lotta, Nazi-Paul.

Så vi gav oss iväg, hela flocken:Och denna klubben var faktiskt riktigt bra, as tufft ställe. Och tro det eller ej, men alla 14 kom fram och in, alla hade pengar. Det var helt otroligt. Man fick gå genom en lååång typ järnvägs tunnel in o ut genom lika tunnlar. Fett. Där stannade jag tills det blev ljust. Sen gick jag hem.När jag vaknade på Söndagen bestämde jag mig för att klippa mig, här e resultatet:Eller, straxt innan resultatet kanske, jag rakade mig. Ingen hippie punk frilla denna gången heller. Sen på onsdag kom hanna, men mer om det senare.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

det står ju Nora på skylten ju..

11:44  
Anonymous Anonym said...

ja
det står ju Nora!!!!

13:03  
Blogger Nose said...

Glädjedödare!!!!! Tyst!!!!

16:10  
Blogger Leo said...

Ja precis! vad e det med er, på står ni att det inte finns ett hotell HORA på Grönsakstorget heller eller?

12:27  

Skicka en kommentar

<< Home