torsdag, juni 21, 2007

OJojoj.


Det går långsamt med bloggandet mellan alla turer...
Det har hänt en hel del sedan jag bloggade senast faktiskt. Under nästan en hel vecka har jag varit frånvarande nu. ojoj. Förra fedagen var jag på release festen för Pumas och Sloebox nya super exclusiva sneaker, det var en riktigt roligt fest, träffade PR/Sponsor mannen från Puma o snakkade om GrimeStep med honom. Det var roligt att se alla hippsters i Berlin sammlade, hälften var press och fotade den andra hälften som var grafisk formgivare. Mycket 80tals brillor, tee's med lila tryck, scarfar, 59 neweras, neon färgade sneakers och precis så där som det alltid är. Dock måste jag ge tyskarna att dom e mycket bättre på att mingla än svenskarna. Plus att det var gratis dricka så alla var sket skeva.

Vi blev vänner med några 20 åriga grabbar som jobbade med nått ospecikift för Hugo Boss, dom drog senare med oss på en svartklubb i mitte, ena killen bodde två våningar ovanför svart klubben så han vill visa min sin lägenhet och bjuda på jägermeister. Det var det största lägenheten jag har varit i, kanske någonsin. Rummen var säkert 40m2 och med 5meter i tak. Han hade 6 sådana rum. Tre vilka var showrooms, det innebar att rummen var fullständigt tomma så när som på en t-shirt som hängde i en vajjer från taket mitt i rummen, en ensam spot lyste ned på den. Där bodde han ensam, helt cp, som jag minns det förklarade han att han gör limited edition grejjer för Hugo Boss, frågade om jag kunde få köpa en tröjja av honom.

- Ehh, nä asså tyvärr. Den här e bara gjord i 10 ex, det e en limited för H.B.

10 ex! det e väl ingen limited!? Det e ju ingenting. Snygga grejjer var det i allafall. Åter till Svartklubben där jag började insee att det var ett riktigt kokain hål, jonas var trött jag var trött, nu gick vi hem.

Resten av helgen var rätt slow, jag jobbade dagen efter, flyttade vår gammla trasiga tvätt maskin, åkte till en förort bar ner en ny tvätt maskin från fuckin tredje våningen, åkte hem, bar upp den tre trappor och knäckte min rygg. Har inte kunnat sova ordentligt sedan dess... Sen har jag jobbat mest under veckan. GrimeStep samlings CDn börjar ta form, jag har mailat Puma killen om det, kollar efter sponsorer lite överallt. Crooks n Castles, Carhart... kanske dunderdon e sugna. Baren e nästan klar. Jag skall jobba där en månad eller två 16 - 24 varje dag utom söndagar och torsdagar. Kommer bli intressant att se hur min livsstil förändras av det. Jag kommer att bli marinerad som mossan så finkänsligt uttryckte det.

När tvättmaskinen skulle instaleras fattade inte min lägenhets kompisar hur man skulle göra, jag lämnade lägenheten asap eftersom jag skulle med olaf o jobba, det sissta jag såg var att dom skrattade o skrek och öste ut vatten genom fönstret. Jag trodde dom skojjade til ldet lite men tydligen hade vi översvämmning och katastrof i lyan efter att jag gått.

Idag skall jag nog bygga klart bar golvet...