söndag, augusti 12, 2007

Das Perfekte Dinner


Mmm, lagade en av mina parad rätter igår, var dock inte 100% säker på Marinaden för räk grillspetten, så om nån har nått bra recept, langa hit det...

det som följer är mer för min egen skulle än för någon annan, jag tappar nämligen bort lappen med detta recept helatiden så...
--
Risotto a la Olofsson:

2dl risotto ris
1 gul lök
4 dl grönsaks buljong
1 klyfta vitlök
2dl riven parmesan ost
1 kruka basilika
rivet skal och saft från 1 lime
salt & peppar.

fin hacka lök och vitlök, stek i botten på en kastrull, tillsätt ris och stek i ca 2 min.
Häll skvätt vis i buljongen under ständig omrörning.
Koka i ca 18 min.
hacka basilikan, tillsätt basilika, parmesan och lime, salta o peppra efter behag.

--

Som sagt har jag inte hittat nått som funkar skit bra tillsammans med detta, räk BBQ funkar bra men inte perfekt, det är ett gissel.

Igår kollade vi på film heladagen, det var nice, jonas kom över han med. Känner mig taggad inför imorgon när Absurd o 2000f kommer hit, skall bli intressant o se hur vi kan lösa allt trassel vi har med CDn.
Fett, det ringde precis på dörren, det var posten som levererade första paketet med väskor från Sandqvist, jo, jag är officiell distributör av Sandqvist väskor i Berlin. Check it out på http://www.sandqvist.net.
Now for some e-mailing...

just det ja, kolla in namnen i denna otroligt sköna lilla artikel, VEM var Nelson Mandela inlåst med?

Etiketter:

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Hey Leo. I have tried to write you a message in danish/swedish under 'COMMENTS', TORSDAG AUGUSTI 09 under headline "TRÅÅÅKIGT". Please check it out as I'm pretty desperate to get in contact with you!

Best,
Niklas, CPH:DOX

16:42  
Anonymous Anonym said...

snygga väskor
ska ta mig en titt på designtorget

En sweet chili på räkorna blir gott

00:53  

Skicka en kommentar

<< Home