tisdag, augusti 07, 2007

Sommar


Jag lyssnar på Dancehall hits, 80 tals miami hits, latino hits o random sommar evergreens... det e en bra dag. Var upp väldigt tidigt för att gå o påbörja registreringen av mitt företag. Första steget är taget, nu kan vad som helst hända. När jag kom ut i morse o skulle låsa upp cykeln luktade det som det luktar i LA. Det är en damp varm doft, blandad med avgaser, och sopor... som att dethar varit varmt för länge... jag älskar den doften, inget känns mer storstads sommar. Storstads sommar, eller kanske stads sommar är otroligt romantiskt tycker jag.

Ibland blir jag lite så att jag vill sätta mig själv i perspektiv, som att zooma ut från sig själv, sätta sig i en holistisk kontext. Jag klara inte av att behålla den känslan väldigt länge, men det är en märklig befriande nästan utom kroppslig upplevelse.

en fantastisk låt

Så nu skall jag gå på nån kurs o lära mig om hur tyska skatte lagar funkar, det lär ju gå bra Är rätt uttråkad, saknar verkligen att ha arbets kamrater. Nån som kan inspirera mig att arbeta. Jag jobbade iofs in typ en vecka igår. Vi (grimestep) har förlorar vår kille som skulle göra mastern till cd:n, han vill ha betalt. Så efter 2 timmars telefon samtal med franska mobiltelefoner tror jag att vi har löst det... Dessutom måste/vill jag hitta nått ställe där Absurd och 2000f kan spela när dom kommer hit nästa vecka. Det e kort med tid men det borde gå. Mycket telefon där med. Undra hur lång tid det kommer att ta innan jag kan anställa någon.

På radion spelar dom mycket oväntat 2 live crew.