tisdag, juli 31, 2007

Höst?


Det e kallt här, så kallt att man inte kan sova med öppna fönster, så kallt att man fryser om fötterna när man har suttit framför datorn för länge. Det är 13 grader, kylan får mig att tänka på hösten. Jag gillar hösten, när allt går i träda o dör eller gömmer sig. Vet inte riktigt varför jag gillar hösten. Du som har läst min blogg ett tag vet nog om det redan.

Regnet vräker ned och jag har inte fått min lön ännu, så just nu är jag hungrig, men om jag vill bli mätt måste jag nöja mig med konserverad tonfisk med pasta o ketchup. Det vill jag inte äta.

Vill inte känna mig som att jag börjar glida ner till öst standard, kol eldning skulle vara ett pitoreskt inslag i mitt liv, inte mitt liv. När man inte har pengar önskar man sig mycket mer. Rika äter bättre, sundare, mindre fett och socker, dom tränar. Det gör dom för att dom kan oroa sig för det. Dom har råd att oroa sig för det. Dom har råd.

Nu vill jag helst av allt köpa kemisk tysk glass, frys pizza och en 2 liters
Cola Turka. Kanske det sämsta man kan äta. Jag lovar mig själv att det inte skall gå så långt. Jag liksom knyter näven o tittar blundandes upp mot himlen. Intala mig själv att jag är bättre än kemisk glass o väldigt kall pizza. Jag kan nog inte komma upp i klass med Cola Turka tänker jag.

Cola Turka har en hemsk etikett, ofta när jag är pank köper jag Cola Turka för att den är billigare än vatten. Nästan varje gång jag köper den skramlar mina samlade besparingar. Jag brukar tänka att jag skall göra om etiketten till dom, bara helt plötsligt en dag får dom ett e-post med en ny logga. En avdelnings chef ser den och vidar befodrar mailet till chefen, eller CEO:n kanske är mer korrekt nuförtiden. Han älskar den förstås. Har ringer upp mig och erbjuder mig fast arbete som förpacknings utvecklare. Efter ett par års ansträngningar är Cola Turka ett framstående märka inom dryckes industrin. Cola Turkas CEO är turk. Han bjuder in mig till stora familje middagar, introducerar mig för sina döttrar. Han säger att det är min förtjänst. Jag ler ödmjukt men vet inom mig att det är sant. Men när jag lämnar festen minns jag att jag bara sitter framför min dator med en mun som spunnet socker.

Tacka gudarna att lönen kommer imorgon, annars kanske jag fastnar på
Cola Turka hela livet.

Som alltid,
Leo

http://www.colaturka.com.tr