söndag, augusti 12, 2007

Euro crunk o Grime

Det hela slutade med att jag satt med en av Flosstradamus killarna o försökte välja ny desktop bakgrund, innan det var det bara härligt.
Chromeo var härligt disco befriade, orädda för begrepp som bögigt och kanske inte helt omöjligt lyckliga... A-Track kan vara stolt över sin storebror. När vi anlände var det redan en massiv kö, DJ Baggs Fyllde golvet i stora rummet. I kön in kommenterade en tjej min jacka, sedan kommenterade hennes polare en kille från LA min keps, så vi började snacka. Det visade sig att han var ena halvan av Acid Girls, musik blogg gurus från LA, jag berättade lite historier från när jag var i LA, vi skrattade. Inne på klubben var det helt sjukt varmt, iallfall i stora rummet, så varmt att tjejer o killar drog av sig tröjorna/ rev sönder sina märkes t-shirts. Vi dansade till ljuset av Glowsticks. Baggs stod med en vatten flaska och sprejade publiken, alla dansade på scenen. Det var en klubb dröm. Efter Floss killarna gig gick vi backstage, backstage bestod av en trappa, där satt vi, de flesta bortförda av kemikalier
och försökte välja bakgrunds bild till hans laptops desktop. När vi lämnade lkubben hade de börjat sopagolven och solen stod redan högt på himmlen.

Jag han inte sova mycket innan det var dax att vakna igen, Stanza spelade på illegala BOOMBOX #2 ikväll, sjukt värd spelning, hela liga möttes upp på BR 101 innan o drack berlins (by faaaar) bästa Mojjitos. Sedan ner i tunnelbanesystemet till festen. Stanza spelade med True Tigers på min GrimeStep fest för snart ett år sedan så det var trevligt att snacka lite med honom igen, föressten har jag lite kändis skvaller, har hör från säkra källor att han har en av de största kukarna på brittiska öarna. Jag o Jonas hade en dance-off av sällan skådat slag och alla verkade vara vänner.... jag insåg att inte skulle villja vara någon annanstans just då, och att det var en bra helg, så jag passade på att smita iväg hemåt.