fredag, augusti 24, 2007

the Salmon dinner dance...


Har gymmat mycket denna veckan, skall dit för fjärde gången idag. Tänker att det e bäst att vara lite stark när jag kommer till USA, man vet ju aldrig mä jenkare. Farsan mailade mig en remix av chemical brothers "the salmon dance" som heter "the slam on dance", tydligen har de haft nån typ av remix tävling. Själv klart var jag tvungen att posta att svar på den... fader son relationer e komplicerade. haha.

I går hängde jag med Jonna (!) japp hon e hemma igen. Men uttryckte sig lite kryptiskt - Ja, nu vet man ju inte hur länge jag kommer stanna här. Bara fär att hon har gått o kärat ner sig i nån snubbe i Gbg. Bruuudar...

På tal om brudar som flyttar så sticker en polare Ayescha till Amsterdam snart. Hon har åka iväg fest ikväll men jag e osäker på om jag kommer att gå dit. Ingen dissrespekt, jag vet bara inte om jag e upplagd för vuxen fest med folk jag inte känner/inte gillar, inga namn nämnda. Men jag borde ju... Jaja. Idag skall jag sammanställa ett press kit för ST Holdings som vi hoppas skall distribuera GrimeStep skivan. Allt skall vara med typ, artist bio, skiva med konvolut, reklam matreal osv.

Top 5 projekt som jag skall göra snart:
1. Press kit för GrimeStep
2. Ny Sensommar mix
3. Dinner dubstep
4. Scouta ställen att sälja Sandquist väskor
5. Söka jobb


Dinner dubstep är baserat i en skön dröm jag hade, drömde att jag var världens första restaurang/middags dubstep producent, typ samplar ljudet av rinnande vin, gafflar som slår mot tallrikar osv. Berättade för absurd om det.

- That sounds really cool, send it over and i will release it on my lable, chef du dubstep.
music and food combined, the two things i love.

Så jag skall fan se till att göra ett spår eller två o skicka över till honom, jag e typ världens sämsta dubstep producent men va fan. Ableton hjälper mig att göra färdiga låter iallfall.

För att lyssna på min "the salmon dance remix" klicka HÄR.
Farsans kan du höra på: http://www.myspace.com/hyssandhurrs
Och sissmen inte minst hör du orginalet på: http://www.myspace.com/thechemicalbrothers