tisdag, augusti 28, 2007

Street fight


Det hände något obehagligt med mig alldeles nyss, cyklade hem från gymmet, rätt slut körd. På Oranienstr svängde en folka buss in rakt framför mig. Jag blev skit sne o vid nästa röd ljus klämde jag mig mellan folkan o en parkerad bil, när jag gör det ser jag hur hippie gubben i bilen vänder sig om o börjar gestikulera argt. Sen säger det SNAP i mitt huvud. Jag slänger hojjen o springer runt bilen börjar banka på hans ruta o skriker som fan... Jag får nästan en utom kroppslig upplevelse, märker hur folk på gatan stannar o kollar. Skriker till honom att han skall komma ut ur bilen. Gubben börjar backa bilen. Sen e det över, jag e mig själv igen, det e helt tyst. Plockar upp hojjen o börjar cyckla hem åt igen... Folka bussen ligger 20m bakom mig hela vägen o puttrar. Jag hör den bara, tittar inte bakom mig.

Jag känner igen känslan väl, det brukade hända mig när jag var yngre o slogs mycket, men senast det blev så här var väl när jag var 15 typ. Har verkligen jobbat med att stoppa sånna här vredes utbrott o trodde på riktigt att jag över det nu. Konstigt. Tråkigt.

Etiketter: